• matemor

Ska skiljas. Han låter mig inte flytta tillbaka till min hemort med barnen. Får han göra så?

Så vidrigt egoistiskt av mamman! Barnen har en pappa som VILL ha dem och bryr sig om deras närhet till båda föräldrarna. Mamman tänker bara på sig själv eller?! Vidrigt att ens komma på tanken att dra iväg så! Skämmas borde hon.

• matemor
    isisisis skrev 2010-06-14 10:39:54 följande:
    Hon kan ju prova attansöka om ensam vårdnad.
    Beroende på hur sitationen sett ut innan?
    Vem har haft störst ansvaret?Vem har anhöriga som hjälper tillt?Vilken har bäst förutsättningar etc...
    I 100% av fallen där en förälder får för sig att flytta långt från orten där barnan växt upp med båda föräldrarna så går vårdnaden till den förälder som INTE flyttar, om det nu inte är extrema saker som barnmisshandel eller annat grovt som direkt gör en förälder olämplig som det. 

Så att av egoskäl ansöka om ensam vårdnad för att riva upp dessa barn så här och därmed inte gynna umgänget och en nära relation med pappan finns inget att vinna på. Bara att förlora!
  • matemor
    Musslan skrev 2008-10-13 15:17:52 följande:
    Vem ska hon kontakta för att få hjälp med såna här frågor?? Det är väl jättedyrt att anlita jurist/advokat?!
    Det är nog en psykolog hon behöver. Ingen jurist.
Svar på tråden Ska skiljas. Han låter mig inte flytta tillbaka till min hemort med barnen. Får han göra så?