• Anonym (paulina)

VV boende på hund?

Jag och min sambo funderar på att kanske flytta isär. Men vi har en hund som båda vill ha. Kan man ha varannat vecka på en hund? eller är det helt fel/konstigt?
    Vill ha era åsikter.

Ingen av oss har heller möjligheten att ha hunden själv utan vi jobbar så att hunden vore knappt själv något.

• Svar på tråden VV boende på hund?
  • Naxxiz

Vilken kanonidé egentligen

Så långt hade jag aldrig tänkt om jag ska vara ärlig.

Carpe Diem
  • Anonym

Tycker inte det är någon kanonidé då hunden behöver ETT fast och tryggt hem och inte förflyttas hit och dit vare vecka.

• GulligaSurre

Det där pratade jag och min sambo om när vi planerade hund. Vi sa det att OM det blir så att vi måste gå skillda vägar hur gör vi med hunden? Vi kom båda fram till att om vi bor kvar i samma stad och så vidare så skulle vi ha våran lilla Sigge varannan vecka eller något sådant. Man kan ju testa det från början, sen tror jag faktiskt att man märker på hunden om den trivs med än hos den andra, de kan ju också bli deprimerade va en separation...

• Kira1982

min släktningar har vv-boende för hunden. samma vecka som barnen. och den hunden mår bra. krävs ju att man inte är ovänner samt att man kan ställa upp vid förhinder.

• Anonym (paulina)

tack för alla svar. =) jag och min sambo diskuterade det väldigt noga innan men nu har det blivit så att det hunddagiset vi skulle ha har stängt så därför kan inte jag (som det var tänkt från början) ha henne helt själv.

Jag ser så att fördelar är att hon behöver inte vara själv ofta hon kommer ha två stadiga hem där båda älskar henne massor om någon inte har tid någon dag/helg så hjälps man åt.

Nakdelar är väl igentligen att hon kanske känner att hon inte har en fast punkt. hur man ska göra vid hämtning och lämning (jag börjar två timmar innan sambon)

Kom gärna med fler tankar, något speciellt man bör tänka på?

• Morning Glory

Skitbra idé med växelvist boende för hunden! Bästa av bägge världar.

• hugskott

Jag och mitt ex hade typ växelvist boende på hunden när vi separerade. Jag brukade börja jobba 15-16 och jobba natt+ varannan helg långpass och han jobbade till 16, så hunden har aldrig behövt vara ensam mycket.De dagar jag var ledig var han hos mig. Det funkade bra, vi slutade med det när jag flyttade till en annan stad.

• hugskott

Apropå hämtning och lämning så hade vi en helt odramatisk sep och hade nycklar till varandras lgt, men jag förstår ju att det inte passar alla..;)

• Anonym (paulina)
    hugskott skrev 2008-10-15 17:40:20 följande:
    Apropå hämtning och lämning så hade vi en helt odramatisk sep och hade nycklar till varandras lgt, men jag förstår ju att det inte passar alla..;)
    nu har vi separerat helt odramatiskt. men igentligen vill ja inte attvi ska ha varandras nycklar men endå måste vi ju fixa hämt o lämning. svårt det här. någon ide?
Svar på tråden VV boende på hund?