• Hybelkaninen

Behöver tips på bra leksaker för 3-åring

Hej hej,

Min son fyller snart 3 år och behöver lite nya leksaker, han har inte så mycket nu, vi har blivit lite anti sedan flera i vår omvigning har öst saker på sina barn. Han tycker om att bygga och dona med sitt lego, och kör runt mycket med sin Bobby-car med vagn och lastar på div saker och leker affär etc. Jag skulle vilja ha lite tips på bra leksaker som han kan pyssla och fixa och dona med.
    Tack

• Svar på tråden Behöver tips på bra leksaker för 3-åring
  • tinna

Brio-mek eller vad det heter, sånna där träpinnar med plastskruvar och sånt att bygga ihop.
    Staffli med målarfärger. Blir ju så otroligt mycket roligare att måla om man får stå upp!
    Böcker, bilar, pussel, pärlor.

Vi har inte heller så värst mycket leksaker till våra barn om man jämför med vissa kompisar som har hur mycket som helst, jag får nästan panik när jag kommer in i sånna hem. Men våra barn klarar sig alldeles utmärkt ändå

• kajko

Min lilla kille älskar att lägga pussel och även det nyinköpta bamselottot är riktigt poppis att spela. Kanske kan vara något?

• Evangeline72

Min dotter är 3 år och hon älskar roll-lekar. Och om hon inte har någon kompis hemma så leker hon med olika figurer i sitt fischer-price dockhus. Jag tycker att ett dockhus funkar utmärkt både till killar och tjejer. Man kan ju ha både kill-och tjejfigurer.

Sedan älskar hon och även hennes killkompisar att leka med dockservisen. Och framförallt doktorsväskan. Den går varm här hemma=) Och så gillar hon att leka tandläkare.

Lera och pärlor är också bra saker

• Simonsmami

MIn son precis tre år fyllda älskar sitt fisher price sjörörvarskepp som han leker med konstant. Riktiga rollekar, så roligt att lyssna på honom. Sedan gillar han också djur så han har massor av plastdjur, bondgårdsdjur och djungel/savanndjur som han också leker massor mer. Bygger djurparker osv. Tigrarna och lejonen är favoriter.

Svar på tråden Behöver tips på bra leksaker för 3-åring