• mysens dagbok

Barnmarknad i Göteborg?

Hej alla! Finns det någon som känner till om det ska vara någon barnmarknad i göteborg med omnejd inom snar framtid (innan jul...) Tacksam för tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-14 10:32
    Haha:) här har man haft roligt ser jag, givetvis menar jag en marknad FÖR barn dvs en "bytesmarknad" där allt mellan himmel och jord säljs med barntema. Tex kläder, leksaker mm. :)

• Svar på tråden Barnmarknad i Göteborg?
  • Jomppelina

Nu blev jag ju nyfiken. Vad är en barnmarknad?

• Björkman

Jag motsätter mig all handel med människor! Det låter ju förskräckligt om det finns en sådan marknad i Göteborg.
    Adoption är väl ett lämpligare alternativ än att köpa en unge!

• CeciliaB
    Björkman skrev 2008-10-13 23:07:06 följande:
    Jag motsätter mig all handel med människor! Det låter ju förskräckligt om det finns en sådan marknad i Göteborg. Adoption är väl ett lämpligare alternativ än att köpa en unge!
    Hahaha....
  • Jomppelina
    Björkman skrev 2008-10-13 23:07:06 följande:
    Jag motsätter mig all handel med människor! Det låter ju förskräckligt om det finns en sådan marknad i Göteborg. Adoption är väl ett lämpligare alternativ än att köpa en unge!
    *skratt* det var min första association med, men sen kom jag på att det kunde vara något roligt att åka på om sådant ges... altså inte barnhandel utan en marknad för barn om det finns sådana?
  • Björkman
    Jomppelina skrev 2008-10-13 23:19:22 följande:
    *skratt* det var min första association med, men sen kom jag på att det kunde vara något roligt att åka på om sådant ges... altså inte barnhandel utan en marknad för barn om det finns sådana?
    Självklart! För att vara lite seriös så kan jag väl rekomendera Lisebergs julmarknad. Det är ju skoj för både barn och vuxna.
  • lillvilda

menar du typ barnkläder bytesmarknad eller vad tänkte du på? Jag puffar för jag bor oxå nära gbg å är nyfiken.

• nassepånken

Är ni intresserade av begagnade barn så kan jag gladeligen meddela att det sitter lappar om "loppmarknad med barntema" överallt i utby.

Här är det!

www.svenskakyrkan.se/nylose/

inte världens största evenemang kanske, men något...

• lillvilda
    nassepånken skrev 2008-10-13 23:44:17 följande:
    Är ni intresserade av begagnade barn så kan jag gladeligen meddela att det sitter lappar om "loppmarknad med barntema" överallt i utby.Här är det!www.svenskakyrkan.se/nylose/inte världens största evenemang kanske, men något...
    är det i utby kyrka då eller?
  • nassepånken

ja det tror jag att det står på lapparna, konstigt att det inte står på hemsidan!

• Jomppelina

Men har ni inga barnsecondhands i göteborg som har sådana här utbud för jämnan? Vad jag vet så skall ni ha ett centralt och ett liggande om det är utanför kungsbacka någonstans? Det har jag kunder som nämner mellan varven nämligen. (jag har själv en barnsecondhand i mellersta halland och har en del kunder från era trakter).

• fiamalm

Second hand finns här, både bytingen på svingeln och filur i majorna, sen kan man hålla utskik på den lokala affären efter olika marknader. Jag vet att på en del öppna förksolor kan man sälja och köpa kläder.

• Janeway

Kungsbacka hade sin "barnmarknad" i helgen. Bytesdagarna i Utby och Ale har också redan varit (september). Det är de jag känner till.

• mysens dagbok

ok, tack för alla svar! Synd att vi missade den i kunsgbacka:(

• Erika

Lutterska i haga har stor barnklädes marknad 25 oktober. den är superbra!!

• nassepånken

kontrollerat nu, utby 25/10

annars kan jag nämna secondhandbutiken gilla i mölnlycke, liten butik, bara kvaliet och bra priser.

Svar på tråden Barnmarknad i Göteborg?