Hur länge åt ni folsyra?
Jag har ätit folsyra sedan innan graviditeten.Min bm tyckte att jag skulle sluta snart,är i v 16 och börja med järntabletter ist men jag får så ont i magen av dom.
Hur länge åt ni folsyra?
Jag har ätit folsyra sedan innan graviditeten.Min bm tyckte att jag skulle sluta snart,är i v 16 och börja med järntabletter ist men jag får så ont i magen av dom.
Hur länge åt ni folsyra?
Jag åt mitt val kvinna. 2 tbl/dag under HELA graviditeten och under ammningen.
Jag kommer äta de tills jag fått barnet.
Äter Mitt Val kvinna.
Är du gravid Lola?!
La Lola skrev 2008-10-14 08:03:29 följande:
aha va roligt! Grattis!
Ja grattis du också TS!!
La Lola skrev 2008-10-14 08:04:25 följande:
Hur kan hon tycka att du ska sluta? Även fast folsyran är allra viktigast i början är den ju jätteviktig hela graviditeten!!
Folsyra är inte bara viktig för oss gravida utan för alla kvinnor.
Härom dagen kom beslut om att vi, alltså alla kvinnor, inte kommer att få gratis folsyra, något som varit uppe. De ville införa det istället för att berika maten vilket de ju gör med vissa andra vitaminer och ämnen som de anser att vi behöver mer av.
Att din BM säger att du kan sluta nu är troligen pga att efter v 12 har folsyra ingen effekt mot ryggmärgsbråck. Men även jag tycker att det verkar konstigt att hon säger att du ska sluta.
Min BM har inte sagt något mer än att det är bra att jag äter folsyra. Började även innan jag blev gravid och jag tänker fortsätta, minst tills jag ammat klart, kanske längre.
Mer om folsyra finns här:
www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&epslanguage=SV
Jag åt folsyra tillsammans med B12 och järntabletter ungefär 1 år efter förlossningen...iofs hade jag väldigt lågt Hb.
Frågade min BM om detta förra gången jag var där, och hon sa att det är viktigt att äta folsyra efter vecka 12 därför att det underlättar upptaget av järn i kroppen.
min bm frågar mig vid varje besök om jag fortfarande äter mina vitaminer för att hon tycker att man bör göra det graviditeten ut.
Jag äter oxå 2 mitt val kvinna sedan plusset. Äter även omega tablatter från Apoteket.
Skall man äta extra av något annat nu..är i v 18 ? Järntilsskott har jag börjat med.
Men hörde att zink är viktigt..Skall man äta extra av det ? Och hur är det med kalcium ? Jag dricker säkert 1 liter mjölk om dagen.