• aabb

storlek på didriksson regnställ, 3-4 år

skall köpa nytt ofodrat regnställ till min 3 åring, fyllde i aug/sept 3 år. Vilken storlek har ni? Han är nog normal stor för sin ålder tror jag, men jag vill att det skall räcka et tag iaf. Vill ha Didrikson Ruskeman eller Slaskeman...vilken är bäst tycker ni?

• Svar på tråden storlek på didriksson regnställ, 3-4 år
  • Carisma95

Hur lång är din son?
    Storlekarna i cl är ju motsvarande längden.
    Men vanligtvis har de 98 vid 3 års ålder och 104 vid 4 år.

Kanske bättre med lite för stort än tvärtom. (Förutsatt att de inte drunknar i den) . Framför allt när det är typ Didrikson som kostar runt 800 kr...

A stumble may prevent a fall....
  • MARIA99

Didriksson har väll storlekar som 90,100,110.. skulle ta den som det var några cm upptill i hans längd. Har bara haft vinteroverall därifrån men den var det 110 på & den hade tjejerna när dem var 105-110 cm, rätt stor i strl alltså.

• Shagwell

Min tjej har strl 90 och honblir 3 i jan, hon är ca 94 cm lång. Det räcker gott och väl, de är rätt stora i strl. Hellre liite för stort än preciiis.

kram

• Dixie

min treåring har 100 i didriksson - det har han haft sedan förra året och det passar bra nu också!

vi har den "billigare varianten" av didriksson köpt för 300 kr - kommer inte ihåg om det är slaskeman eller ruskeman

Carisma - inte är didriksson särskilt dyra, det är billiagre att köpa didiriksson än HM-regnkläder!

• Carisma95
    Dixie skrev 2008-10-14 11:21:01 följande:
    min treåring har 100 i didriksson - det har han haft sedan förra året och det passar bra nu också!vi har den "billigare varianten" av didriksson köpt för 300 kr - kommer inte ihåg om det är slaskeman eller ruskemanCarisma - inte är didriksson särskilt dyra, det är billiagre att köpa didiriksson än HM-regnkläder!

INTE där jag bor..... Jag lovar!
    A stumble may prevent a fall....
  • yodi

elionora är 98 cm lång, jag har presic inhandlat ett fodrat regnställ i st 100 till henne, det är inte för stort men samtidigt så har hon lite att växa i.

• Naquadria

Mina 3-åringar är 95 och 98 långa och har Dridriksson i stl 100. Det passar bra, men det finns fortfarande växtmån kvar. 110 hade varit varit för stort.

• Plutt05

Min treåring är 88 lång. Har ett regnställ i storlek 100 men det är ganska stort. Fast hon har långa ben så byxorna passar bra, är mest jackan som är stor.

• aabb

tack, hur lång skall man vara för att 110 skall passa hyffsat?

Svar på tråden storlek på didriksson regnställ, 3-4 år