• maalin28

ni som har kräkisar..har ni provat de här..

pulvret, vad de nu heter? så att de ska kräkas mindre. Vill gärna testa på min lilla kille. Han kräks jättemycke och nu när det börjar bli kallt ute vill jag ju att han ska va så torr som möjligt. plus att minimera tvättandet, torkandet etc. HJÄLP TACK!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-14 10:44
    Och hur gick de efter ni provat?

• Svar på tråden ni som har kräkisar..har ni provat de här..
  • basio

Nu minns jag tyvärr inte vad pulvret heter, det var fyra år sedan nu som vi hade det. Men det gjorde ingen större skillnad för vår kräkis. Vå son kräktes något enormt och vi fick recept på det där pulvret, men det gjorde som sagt ingen större skillnad för vår del tyvärr. Han slutade att kräkas av sig själv när han var omkring 1,5 år... men det är lång tid att stå ut med kaskadkräkningar.

Prata med BVC om det och jag hoppas att någon annan kan namnet på pulvret.

• fiamalm

Nestargel är det nog du tänker på, jag provade i en vecka, han kräktes lika mycket ändå, kräkandet avtog helt när han bara fick mat när han var 6 mån.

Vi hade alltid hakklapp på vår kille, han hade aldrig kaskadkräkningar utan det hamnade mest under hakan och på bröstet, så om nestargel inte funkar är ju ett tips att bunkra hakklappar, (fast det kanske du redan har..) vi har ett januari barn och såg faktiskt inget probelm med det när det var som kallast.

• maalin28

åhh herre... 1,5år jaja de e tur att barnen inte lider av det i allafall.

• maalin28
    fiamalm skrev 2008-10-14 10:57:49 följande:
    Nestargel är det nog du tänker på, jag provade i en vecka, han kräktes lika mycket ändå, kräkandet avtog helt när han bara fick mat när han var 6 mån.Vi hade alltid hakklapp på vår kille, han hade aldrig kaskadkräkningar utan det hamnade mest under hakan och på bröstet, så om nestargel inte funkar är ju ett tips att bunkra hakklappar, (fast det kanske du redan har..) vi har ett januari barn och såg faktiskt inget probelm med det när det var som kallast.
    Jo då.. haklappar har vi:) jaha som de ser ut verkar de en helt onödig produkt att införskaffa.
  • fiamalm

Det är ju alltid värt att prova, det kanske funkar på er kille, kommer inte ihåg vad det kostade men det var inte svindyrt...

Svar på tråden ni som har kräkisar..har ni provat de här..