• fnys

Tatuering av era barns namn

Jag funderar på att tatuera in min sons namn någonstans, men har fortfarande inte bestämt mig för vart. Var har ni gjort era tatueringar?

• Svar på tråden Tatuering av era barns namn
  • korven72

Det är skumt det här med namntatueringar.

Min personliga åsikt är att jag förknippar namntatueringar med att man hedrar någon som dött. Men smaken är ju som baken =)

• fnys
    Svar på #1

svart tulpan skrev 2008-10-14 10:50:56 följande:
    Det är skumt det här med namntatueringar. Min personliga åsikt är att jag förknippar namntatueringar med att man hedrar någon som dött. Men smaken är ju som baken =)
    Jaha, det har jag aldrig tänkt på...kanske är det så
  • Busbellan

Jag har med tänkt tatuera in mina barns namn, men kan inte bestämma mig för var eller i vilken stil jag vill ha det.
    Vill gärna ha alla tre namnen på samma ställe på kroppen, nån som har några tips?

Mamma till Nora, August och Ella
  • memelie

jag har dotterna namn i runskrift under vänster nyckelben! bild finns i galleriet!!!

im not an angel, im not a witch, im just a fucking ordinary bitch!!!
  • 3barn

jag har min 2 äldsta tjejernas namn på vänster överarm.
    Dom andra 2 kommer att bli på höger överarm.....i morgon   Bild finns i galleriet!

Alexandra980514,Emelie991107,Sabina020807,Saga051230
  • pyton

Nu har jag två av mina barns namn på höger handled, men snart har jag alla tre där!

• Annaoliver

HAllå!
    JAg har mina 2 pojkars namn intatuerade på fötterna, mitt på foten. Är super nöjd!!!
    Lycka till

• miniinatta

Jag ska göra det när lillen kommer ut ! :D Men har inte bestämt mig vart än :P

• Underbara ungar

Vet en tjej som har sin dotters namn på undersidan av underarmen... Snyggt!
    Vet några andra som har det på sidan av benet också snyggt!

Själv har jag en klar bild av hur jag vill att min ska se ut.... Just nu två stycken stjärnor med 05 och 07 i mitten, på insidan av handleden. Blir det fler barn (vilket vi hoppas) så blir det ytterligare stjärnor.

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
  • Morbid angel

Först hade jag tänkt ha sonens namn på handleden men det verkar vara väldigt vanligt att ha det just där så valde baksidan av vaden istället i en ganska enkel stil eftersom det är tänkt att den ska byggas på med hans stjäntecken och lite annat runt hela vaden.

Annars tycker jag det är fint i nacken,bakom örat eller sidan längs revbenen.

• God Is A Girl

Har dotterns namn på vänster handled

• Censur

jag vill men vet inte hur jag ska få till det då jag har tre barn och vill ha en till i framtiden

• alvaereva

jag har bild på min i galleriet!

• kanal3

Jag har dotterns namn, födelsedatum och klockslag på armen med en "ram" runt om. Är hel nöjd med det, målade den helt själv. :)

• Max mamma

Har Max namn tatuerat bakpå ena vaden.

• mammamoo

jag har min dotters namn på överarmen tillsammans med en lotusblomma, stjärnor och hav i lite japansk stil.. love it! har inte bild i gallerit på den när den är klar tyvärr

• Tina och Fredrik

Har mina barns namn på skuldran, jättenöjd. Finns bild i galleriet.

Svar på tråden Tatuering av era barns namn