• Helena 82

rustas målarfärg

Ska måla min sons rum i grönt. Vet att RUSTA har en färg som heter Oliv som Jättefin!! Tänkte gå in på deras hemsida för att se vad den kostar, men kan inte hitta den...
    Vet att jag såg den i butiken i sommras..
    Nån som vet vad den kostar? Och vart den finns? Är det bara vissa Rusta som har den?

• Svar på tråden rustas målarfärg
  • MinaHjältar

Om det är den som är i 2,5 liters hink så kostar den 129 kr. De gjorde de för ett år sen iallafall.
    Skulle aldrig rekommendera Rustas målarfärg för den är inge bra och den är matt och tråkig när man målat väggarna. Då är Julas målarfärg MYCKE bättre. Vi har använt Julas färg flera gånger och den är sidenmatt och fin och det går att torka väggarna med fuktig trasa om det blir nån fläck eller nått på väggarna i framtiden, de går ej med Rustas färg.
    Vi målade sonens rum med Rustas färg men målade om de efter bara några veckor för att det blev så dåligt me deras färg.

Mina små troll
  • morsa ra

sist jag va på rusta, för nån vecka sen hade dom utförsäljning för dom skulle byta färgsortiment, så nu kanske färgen är bättre..

• Fru KM

Dom har bytt sortiment. Kan rek Rustas färger, har bara använt dom när vi målat om här hemma och vi är nöjda

• MinaHjältar
    Fru KM skrev 2008-10-14 12:56:03 följande:
    Dom har bytt sortiment. Kan rek Rustas färger, har bara använt dom när vi målat om här hemma och vi är nöjda
    Va har dom för färger nu då? För mindre än en månad sen så köpte en kompis färg där och det va samma skit som förut så hon målade me om. Och det va en färg för ordenarie pris så de va inte någon utförsäljning på den Rusta.
    Mina små troll
  • Helena 82

Ååå..då måste jag åka dit på stört!!

morsa ra skrev 2008-10-14 12:54:17 följande:

sist jag va på rusta, för nån vecka sen hade dom utförsäljning för dom skulle byta färgsortiment, så nu kanske färgen är bättre..
  • Fru KM

Vi har köpt både från gamla och nya sortimentet och det har funkat bra varje gång.

• Bast

Jag har målat sonens rum med färg från Rusta och det är INGET jag rekommenderar! Det är tokmatt och alldeles hopplös att få bort minsta lilla fläck ifrån. Jag krossade (tyvärr) en mygga mot väggen och när jag skulle torka av (med enbart vatten!) suddades även färgen ut.
    Jag skulle inte våga måla ett barnrum med färg från Rusta ens om de sa att de bytt färgsortiment!

• Fru KM
    Bast skrev 2008-10-14 13:02:05 följande:
    Jag har målat sonens rum med färg från Rusta och det är INGET jag rekommenderar! Det är tokmatt och alldeles hopplös att få bort minsta lilla fläck ifrån. Jag krossade (tyvärr) en mygga mot väggen och när jag skulle torka av (med enbart vatten!) suddades även färgen ut.Jag skulle inte våga måla ett barnrum med färg från Rusta ens om de sa att de bytt färgsortiment!
    Tråkigt att du inte är nöjd. Jag gjorde samma sak, krossade myggan, och för mig gick det bra dvs ingen färg gick bort.
  • MinaHjältar
    Bast skrev 2008-10-14 13:02:05 följande:
    Jag har målat sonens rum med färg från Rusta och det är INGET jag rekommenderar! Det är tokmatt och alldeles hopplös att få bort minsta lilla fläck ifrån. Jag krossade (tyvärr) en mygga mot väggen och när jag skulle torka av (med enbart vatten!) suddades även färgen ut.Jag skulle inte våga måla ett barnrum med färg från Rusta ens om de sa att de bytt färgsortiment!
    Precis, de va de jag skrev om i mitt inlägg, i barnrum ska det ju gärna gå att torka av om det blir någon fläck men det går ej för då försvinner färgen. Och den är som sakt HELT matt.
    Mina små troll
  • Helena 82

Hmm..de verkar som om de råder delade meningar om färgen. Har ni som tyckt att den vart dålig målat på tapet eller på redan målad vägg?

• MinaHjältar

Vi har målat på både tapet och vägg som redan va målad, blev ingen skillnad, lika dåligt på båda.

Mina små troll
  • MinaHjältar

Julas färg är lite blank och går att torka med fuktig trasa och kostar lika mycke som Rustas färg och den blir superbra och den är jättetjock när man köper den så man späder ut den me vatten och den blir väldigt dryg då så de går åt mindre av den färgen än va de gör av Rustas färg som är mycke tunnare när man köper den. Jula har flera gröna nyanser i sitt sortiment.

Mina små troll
  • Bast

MinaHjältar skrev 2008-10-14 13:26:48 följande:

Vi har målat på både tapet och vägg som redan va målad, blev ingen skillnad, lika dåligt på båda.
    Samma här. Både på redan målad och på tapet, utan skillnad.
    Själv tycker jag att själva färgen var himla snygg just för att den var så pass matt, men i ett barnrum är det nästan ett MÅSTE att kunna torka av väggen!

Helena 82, om du nu ändå ska lägga ner en massa jobb på att göra ett fint barnrum, köp en färg med BRA kvalitet, som håller för ett barns lek!
  • Marre79

rekomenderar oxå julas färg. de har många fina färger att välja mellan och de täcker bra oxå. den säljs även på ica maxi

Svar på tråden rustas målarfärg