• Lilla Bree

Utebliven mens i 5 dagar och inget + tecken...

Detta är min allra första dag på familjeliv! Det känns spännande och kul att vara delaktigt i detta tillsammans med alla Er!
    Jag och min man försöker sen i juni att få barn.
    Sista mensens första dag var 11 september. ÄL någon gång 25-26 september. Beräknad mens den 9 oktober....
    MEEEN, ingen mens kom!! TJOHOO tänkte jag.
    Tog ett test på fredagen, men det visade ingenting. Testade i måndags igen, men fortfarande inget + och fortfarande ingen mens.
    Idag har jag haft pyttelite gulaktiga flytningar, sega som tusan och de luktar ingenting. Har tokregelbunden mens, så något lurt är det..

VAD TRO NI????

• Svar på tråden Utebliven mens i 5 dagar och inget + tecken...
  • Isabelles85

Hej tjejen!

Alltså, jag tror att du är gravid!...ifall du har en regelbunden mens..kommer den inte, så kan det bero på en sak =)

jag hade samma problem förut när ja var gravid,fick ingen mens, gjorde grav-test med CB...visade neg efter 6 veckor, efter 10 veckor fortfarande negativt..så ja gick till mottagningen..och då gjorde hon vagnialt ultraljud, det visade sig att ja var i v 13.!!

så..svar på din fråga, det kan vara för tidigt med test, men se det som ett positivt tecken :)

• Lillpanda

Vilket sammanträffande, mina datum stämmer precis på dina och jag har testat exakt samma dagar som du. Jag känner mig ovanligt torr men tyckte mig se lite rött när jag torkade mig på pappret så förmodligen kommer mensen inom kort. Håller tummarna för dig!

• Lilla Bree

Hej på Er ! Guuuuud va Ni är gulliga som svarar! Har kollat och kollat efter inlägg sen jag la upp detta!!
    Var på toa precis och tyckte mig se en aningen, aningen brunt i den gulaktiga flytningen (vilka perversa grejer man skriver här... :))
    HOPPAS INTE DET ÄR MENSEN!!

Isabelles85: Tack för lite input! Jag hoppas som tusan på att det skall finnas en liten bebbe imig!

Lillpanda: Va coolt att våra datum är lika och vilket sammansträffande att vi testat samma dagar!! Hoppas Ditt lilla röda inte är mens och att vi båda är gravida!!

Kram till Er båda!

• Lizz

Hallå allihop!

Tyckte det va otroligt att det fanns EN med samma datum men då va vi tre=)

Min sista mens första dag var också 11 sep med BIM 9-10 okt=)

Jag har dock fått en liten ljusrosa blödning på BIM dagen men det va inte alls likt min vanliga mens, har mörka och rikliga från dag 1. Pratade med BM om detta och det är tydligen normalt/vanligt med småblödning för tiden vid mens då man är gravid??
    Tog ett test igår som var negativt men BM sa att det inte alls är vanligt att grav. visar sig så här tidigt utan hon tyckte att jag minst skulle gå en vecka över BIM innan nästa test.

Har ni några symtom på graviditet? Jag har molande värk i äggstockarna, livmodern och ryggslutet (som vanlig mensvärk för mig) samtt att jag väldigt fort blir mätt (aldrig hänt förut haha) och att jag är extra törstig och väldigt torr i munnen..inga klassiska grav.symtom kanske:P

Får se om man är gravid eller om det bara är nån knasig mens..=) Är trots allt första försöket=)

Lycka till ni andra=)

• Isabelles85
    Svar på #4
    Lizz:
    När jag var gravid hade jag nästan inga symtom..förutom i sista veckorna (då ja gjorde abort v.14)
    Ingen matlust, trött som fan, ont som fan i smalbenet (båda)

Lilla Bree: Hoppas du är Gravid! :D Och JA...det är egentligen jätteskönt och skriva "snusk" här hnahaha..saker man aldrig skulle tala om annars, så glad att den här sidan finns :D

uppdatera oss gärna :D spännande!
  • Lilla Bree

Men shit va det här är kul!

Jag har ingen molande värk i äggstockarna. Dock känns det som det "trycker på lite" i underlivet.. Skum känsla.
    Jag är mycket sugen på bröd, kex och godis... vilket jag har hållt mig från konstant i 6 månader. Konstigt att vips blir sugen på det igen.. Jag har halsbränna nästan varje kväll. De är nog de enda symtomen jag kan komma på.

Jag har ett grav.test som ligger och skriker år mig att använda det, på toan. Men jag har sagt till mig själv att inte kolla förrän på torsdag 16 okt. Då är det 1 vecka utebliven mens.

Håller tummarna för alla oss!!

• Lizz
    Svar på #5
    Jaha där ser man=) Man är ju så inpräntad med att när man är gravid så är man vrålhungrig och sugen på saker hela tiden;)Men detta kanske främst gäller sena graviditeter när barnet kräver mer näring...
  • paska

Samma sak här. Beräknad mens i fredags (fast min mens var lite konstig förra månden så BIM kan också vara i morgon om min cykel bestämt sig för att ändras från 27 till 30 dagar). Svagt svagt svagt plus lördag och söndag men minus måndag och idag - så jag tror att det var något fel på de första testen. Men ingen mens i sikte.

♥ Drömmer om en liten ♥ Vägen fram till barn nr1 dokumenteras i bloggen ♥
  • Lizz
    Svar på #6
    Lilla bree:Va kul! Min vecka har gått på fre så jag får vänta lite till=) Om mensen inte dyker upp innan dess:P
  • Lilla Bree

Jag lovar att uppdatera er på torsdag när jag tar testet! Nu är det dags att laga lite middag! Ha det så bra alla Ni och hoppas att vi kan skriva av oss snart igen!

Svar på tråden Utebliven mens i 5 dagar och inget + tecken...