• FH Mamma

Borde man verkligen ha som mål att bli världens fetaste kvinna?

Jag såg reklamen för programmet generation fett imorgon där en kvinna vill bli världens fetaste kvinna.

Det är bra att ha ett mål med livet men jag vet inte om målet att bli fetast är så bra. Det är ju att tigga om att dö långt innan man borde dö.

Hennes pojkvän/make hjälper henne genom att bland annat mata henne. Han är nog en fatadmire och skulle troligen inte stanna hos henne om hon blev smal. Det borde kunna räknas som medhjälp till självmord att hjälpa någon att garanterat dö i förtid.

Är det bra att ha ett mål även om det är att bli världens festaste kvinna eller är mål bara bra om det är något vettigt?

• Svar på tråden Borde man verkligen ha som mål att bli världens fetaste kvinna?
  • lunkentuss

Att äta sig tills döds är inte det bästa "målet" med livet nej... Man kan ju tycka att hon ska få göra so man vill, men hon riskerar sitt liv samt kommer kosta pengar för samhället så det borde stoppas helt enkelt. "Tvångsvård", precis som vid anorexia.

• Danne å Ulle

Har också sett reklamen och blir väldigt illa till mods.
    Det är ett tragiskt livsöde.
    Är själv fet och paddlar som anka för att inte bli fetare.
    Vad ska man säga, fix ide? eller kanske det enda sättet för denna kvinna att känna sig uppvaktad och speciell.
    Hur som helst ett tragiskt livsöde

Ulrica

• piixelslyna

Jag kan tycka att det är upp till henne. MEN eftersom att hon har barn borde hon verkligen tänka om.

Hade hon inte haft barn hade jag inte brytt mig.

• MARIA99

Är nog ett långsamt självmord =( Verkar ju ha en gubbe som feeder också=( han har väll peppat henne säkert oxå ..

• FH Mamma

Jag undrar om det inte är killens fel, han vill ha henne tjockare och nu tror hon säkert att hon ville bli tjockare..

• Firstandhappy

samma med att ha som mål att bli världens smalaste kvinna...

• Äppelskrutt

Vet nån när programmet ska gå??

Svar på tråden Borde man verkligen ha som mål att bli världens fetaste kvinna?