Inlägg från: Bebis |Visa alla inlägg
  • Bebis

Kuvertavgift

Jag har aldrig hört talas om kuvertavgift förr men jag tycker det låter jättebra. 500-600 är väl ändå en ganska normal summa att köpa bröllopspresenter för så det tycker jag heller inte låter ett dugg orimligt!

Jag tycker ni ska köra på det här om det känns rätt för er Bimbulle! Jag kommer definitivt o ha det i åtanke om jag nånsin gifter mig. kram

• Bebis

Jag tycker att det e sorgligt att se att det inte kan vara okej för en familj som kanske inte har det jättebra ställt ska behöva spara o spara kanske i flera år bara för att de ska kunna bjuda på en stor fest när de gifter sig. jag kommer aldrig nånsin ha viljan o lägga flera tiotusentals kronor på en ynka liten tillställning när jag vet att det finns annat man kan ha mer nytta av pengarna för.
    OM jag nån gång gifter mig vill jag inte behöva sitta o välja vilka av mina vänner jag ska ha råd o bjuda, välja bort o grejer... Hellre då en kuvertavgift o inga presenter o alla mina nära o kära med.

• Bebis

Mmmm är man fattig så ska man tydligen inte gifta sig.. i alla fall inte med sina nära o kära med...

Svar på tråden Kuvertavgift