ipren när man e gravid
vet någon varför man ej ska äta ipreen när man är gravid???
vet någon varför man ej ska äta ipreen när man är gravid???
det jag vet säkert med ipren är att det kan ge missbildningar på pojkars könsorgan under tiden de är i magen men har hört att det är nått i ipren som kan få kroppen att framkalla ett missfall då det skall påverka någon del av kroppen så den tror att graviditeten är en inflamation men det har jag altså bara hört kan inte säga om det är sant eller inte.
okej tack för hjälpen
Anonym (gravid) skrev 2008-10-14 21:43:45 följande:
Jag var gravid i vecka 7 och åt full dos Ipren under en dag mot ryggont eftersom jag hade missat rekommendationerna helt. En vecka senare fick jag missfall.
Jag vet inte om det berodde på Iprentabletterna, det kan såklart ha berott på vad som helst, men dem rör jag aldrig mer när jag är gravid.
Man kan få missfall pga att ipren ökar risken för blödningar. Och det har visat sig att urinröret kan bli missbildat på pojkar, så att det ligger utanpå snoppen sas.
Alvedon och Panodil innehåller paracetamol, tror det var det som någon menade. Inte att ALvedon och Ipren var "liknand"!
TS, förhoppningsvis har det inte gjort något att du redan tagit ipren. Ta inte fler nu, och om du är orolig så ring och prata med din bm imorgon.
Har du mer ont så ta alvedon. Håller tummarna för att allt går bra för dig.
Mitt råd är att läsa bipacksedeln eller fass.
Tyvärr svarar även apotekare fel ang. värktabletter.
Alvedon är däremot helt okej!
TS
Kan du inte ta Alvedon Forte då istället, lite starkare än vanlig Alvedon?
det stämmer nog med ipren..började blöda lite gran idag ska ring a min bm
Gör det, hoppas det inte är någon fara.
Dumt att skrämma upp TS!
Men, har du tatt det EN GÅNG ska det ju inte vara nån fara??
Det är ju annat om du knaprar dom varje dag!
Blöda kan man göra UTAN att det är missfall, det gjorde jag också nångång.
Jag drack en cider, några öl å snusade innan jag visste att jag var gravid.
Födde en fullt frisk och fungerande son.
fick veta det i tisdags att jag var gravid å ätit ipren en veckas tid, visste ju inte om d...nää det behöver ju inte va missfall , men blödde ganska rejält....
får hoppas den finns kvar
Begär att få komma in och få ett vul så att du får veta.
Jag håller tummarna för dig!
känns bättre att det e lika bra att vänta å se om jag blöder mer..ska till bm på tors nästa vecka, hade inte bestämt mig om jag ville behålla barnet eller ej...så det e lika bara vänta å se ..men tack för hjälpen
ja har också ätit d och ja är i 3 månaden...min bm sa att d in te var någon fara
blev ett missfall, men det e klart kanske blivit det utan ipren tabletter