• modermadde

någon som testat p pillret DIANE mot ACNE?

Har haft problem med ACNE i snart 15 år nu, sedan jag fick min mens första gången när jag var 11 år. Efter att ha fått 2 barn så är det nu dags att börja med något preventivmedel igen och då tänkte jag testa p pillret DIANE. Någon som har någon erfarenhet av detta? Känns så tråkigt att efter så många år fortfarande stå framför spegeln, innan man ska gå någonstans och må dåligt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 12:25
    Fredagen den 24/10 börjar jag med min 3 månader långa Diane-kur

• Svar på tråden någon som testat p pillret DIANE mot ACNE?
  • Alvira

Ja, jag har testad det i ca 6 månaders tid. För mig hjälpte det inte alls. Men det har ju hjälpt för andra, så testa!

För mig har det däremot hjälpt att bara använda vatten och mandelolja i ansiktet när jag tvättar mig, och sen smörja in mig med mandelolja, dag och kväll.

• längtar hoppas

Har också testat utan resultat, fick bara enorma hormonsvängningar! Började därför med Yasmine istället som jag tyckte fungerade bra!

• modermadde

ok! hoppas på nån som har lite mer positiva erfarenheter?

• mammatillMilo

Jag har ätit det flera gånger och jag tycker att det är jättebra.Andra p-piller jag ätit innan gjorde att jag fick jättemycket vatten i kroppen men Diane hände inget sån..
    Men mot acne är den kanon!

• Repris

Jag har också ätit det och var nöjd. Men det är ju inget p-piller, utan en acnemedicin som har som biverkan att det hindrar ägglossning.

• modermadde

ok.. fast d heter ju och marknadsförs ju även som ett p piller?? å d ett p piller gör är väl att hindra ägglossningen?

• kaosmaskinen

Om du ändå behöver p-piller är det kanske bättre att ta ett vanligt p-piller och behandla acnen med dalacin, tetralysal eller annat. Diane ska sättas ut när (och om) huden förbättras och då måste du ju byta p-piller igen= mycket meckande med hormoner. Dessutom är Diane-effekten på acne generellt sett måttlig jämfört med andra preparat.

• modermadde

har redan testat d mesta

• sydneygirl

Ja, fungerade inte. Inte eller Yasmin.

Min hy blev faktiskt bättre när jag helt slutade med preventivmedel (med hormoner i).

Svar på tråden någon som testat p pillret DIANE mot ACNE?