• madigan

13-åring

Vad fariken gör man med en 13-åring som vägrar lyssna?
    Han cyklar på bilvägen, iklädd svarta kläder,inget lyse.
    Han BER om att bli påkörd!

Sen nycklarna, vi har sagt tusentals ggr att han ska ha ett nyckelband. Ja han sätter på ett nyckelband, sen går de 2 dar då har han inget band. Han stoppar nycklarna i fickan.
    Jag har sagt förut att tar du bort bandet då ryker din hemnyckel.
    Nu har han inget band, jag har tagit bort hemnyckeln.

Han ska inte förstöra för oss, tappar han sin cykelnyckel ....fine
    då får han gå .

Vad tycker ni??

• Svar på tråden 13-åring
  • madigan
    sasssyy skrev 2008-10-15 08:28:54 följande:
    MEN ursäkta.. vad är det för jävla inställning till ditt eget barn!?!?!!?!?!?Inte konstigt att han strular (inte för att jag tycker det av det du skrivit här... )Ge grabben en fair chans liksom... om du inte tror på honom, så är det ju självklart att han inte ens försöker.Det är ju liksom ingen idé om man har en morsa som ändå inte litar på honom.Fråga honom om vilken lösning han tycker skulle funka och var beredd på att stötta honom.Barn gör misstag, barn växer upp, barn kostar pengar.. knappast en nyhet eller?
    DU han har tappat bort nycklarna fler än 1 gång. Jag har 4 barn så jag vet att dom kostar pengar.
  • madigan
    sasssyy skrev 2008-10-15 08:28:54 följande:
    MEN ursäkta.. vad är det för jävla inställning till ditt eget barn!?!?!!?!?!?Inte konstigt att han strular (inte för att jag tycker det av det du skrivit här... )Ge grabben en fair chans liksom... om du inte tror på honom, så är det ju självklart att han inte ens försöker.Det är ju liksom ingen idé om man har en morsa som ändå inte litar på honom.Fråga honom om vilken lösning han tycker skulle funka och var beredd på att stötta honom.Barn gör misstag, barn växer upp, barn kostar pengar.. knappast en nyhet eller?
    Jag ber om RÅD du behöver inte göra påhopp.
  • sasssyy

det var inget påhopp.. det var en förfärad kommentar över hur du reagerar kring din son..

Att ta för givet att "han tappar bara bort nyckeln iaf"... är en "jävla inställning" enligt mig.

Ta upp saken på ett föräldramöte..Montera lampor på cykeln som kan plockas bort när man går in, finns billiga sånna på de flesta cykelbutiker.

Men som läget är nu, borde han inte cykla alls till skolan iaf.

Han får bevisa att han kan följa era regler först. Och varför gnälla om husnyckel om han inte behöver den.. Det är ju ett solklart fall att han får den när han behöver den. Mjukisbyxor eller ej

• madigan
    sasssyy skrev 2008-10-15 08:43:17 följande:
    det var inget påhopp.. det var en förfärad kommentar över hur du reagerar kring din son..Att ta för givet att "han tappar bara bort nyckeln iaf"... är en "jävla inställning" enligt mig.Ta upp saken på ett föräldramöte..Montera lampor på cykeln som kan plockas bort när man går in, finns billiga sånna på de flesta cykelbutiker.Men som läget är nu, borde han inte cykla alls till skolan iaf.Han får bevisa att han kan följa era regler först. Och varför gnälla om husnyckel om han inte behöver den.. Det är ju ett solklart fall att han får den när han behöver den. Mjukisbyxor eller ej
    Men han har ju tappat bort nyckel tidigare och springer runt, grinar och letar.
  • madigan
    sasssyy skrev 2008-10-15 08:43:17 följande:
    det var inget påhopp.. det var en förfärad kommentar över hur du reagerar kring din son..Att ta för givet att "han tappar bara bort nyckeln iaf"... är en "jävla inställning" enligt mig.Ta upp saken på ett föräldramöte..Montera lampor på cykeln som kan plockas bort när man går in, finns billiga sånna på de flesta cykelbutiker.Men som läget är nu, borde han inte cykla alls till skolan iaf.Han får bevisa att han kan följa era regler först. Och varför gnälla om husnyckel om han inte behöver den.. Det är ju ett solklart fall att han får den när han behöver den. Mjukisbyxor eller ej
    Du de där har dom tagit upp på föräldramöten, de är ju så vi fått reda på att alla vägrar ha lyse. Vad är vitsen då att sätta på ett på cyklen??
  • vampyria2

Om det gäller hanns säkerhet och han vägrar att lyssna när det gäller så viktiga saker, då får man helt enkelt ta bort cykeln tills han går med på att använda reflex.
    Snacket om ljus är lite konstigt då det är lag på att man måste ha det. Det finns lysen som man kan ta med sig när man inte är vid cykeln, smart lösning om de har problem med att de har sönder lysen.

Nyckeln så är det ju lite så när man har barn att de kommer bort. Min ena dotter hade tappat 3 nycklar så då sa vi att hon får betala en ny nyckel om det händer igen. Hon tappade bort en och fick betala, sen dess så har hon inte tappat nån mer

• vampyria2
    madigan skrev 2008-10-15 09:07:15 följande:
    Du de där har dom tagit upp på föräldramöten, de är ju så vi fått reda på att alla vägrar ha lyse. Vad är vitsen då att sätta på ett på cyklen??
    För att det är lag på det och för att annars så får han inte ha cykeln, det är ju jätte viktiga saker och det kan man inte förhandla om med barnen, där bestämmer man att det ska vara så Fundersam
  • madigan
    vampyria2 skrev 2008-10-15 09:13:48 följande:
    För att det är lag på det och för att annars så får han inte ha cykeln, det är ju jätte viktiga saker och det kan man inte förhandla om med barnen, där bestämmer man att det ska vara så
    jovisst, men vi har köpt så många lysen och han kommer hem med trasiga och påstår att nån annan har sabbat dom.
  • fain

Du, jag tror att det är viktigt att du börjar ta honom på allvar.
    Du säger att han påstår och underförastått att det är någon annan som sabbat?

Vad händer om han skulle vara ärlig och säga, ja morsan jag slog sönder dom?
    Skulle du straffa honom på något sätt som tex skälla och dra in veckopeng?
    Däri anser jag att man uppmuntrar till ett lögnaktigt beteende.

Kräv ärlighet och bit dig i tungan om han nu är ärlig!

• Tutilure
    madigan skrev 2008-10-15 09:27:08 följande:
    jovisst, men vi har köpt så många lysen och han kommer hem med trasiga och påstår att nån annan har sabbat dom.
    Men då köper ett sånt lyse som man kan ta loss och ta med sig och så får han göra det varje gång han lämnar cykeln. Går lyset sönder ändå så får han betala för ett nytt med veckopengen.
    Sen får ni ju ställa lite krav på honom. Han får inte använda cykeln om han inte kan hålla sig till lagarna och era regler.
    ♥ C 050323 ♥ M 060518 ♥ M 080805♥
Svar på tråden 13-åring