• camomillis

Ta bort bläck från bord??

Min 20 månader gamla dotter har ritat med en bläckpenna på vårt vita soffbord. Har skurat med köksspray o lacknafta men inget funkar!!
    Hade ingen aning om att bläck var så svårt att få bort. Hur får jag bort det?!?!? Köpte bordet igår så jag är väldigt tacksam för tips!

Mamma till Tilde 070211 & Ebba 080811 (stjarne.blogg.se)
  • Svar på tråden Ta bort bläck från bord??
  • vivi85

testa de våta tvättlapparna.. :D dem är bra till mkt.. :D Använder jämt dem till när dottern målat på köksbordet.. :D fast då har det vart krita o tusch.. :)

• Catti

Testa att spruta Prefect och torka av efter några minuter.

♥ A♥ L♥ F♥ S♥ IN MY HEART!!!
  • Mommie Dearest

Vim eller Jif? Det är ju rätt bra. Svinto kanske? Fast se upp för repor..
    Ja, och så får du ge den lilla en krita istället för en bläckis.
    Jag hoppas verkligen det funkar. Måste kännas grymt retfullt det där.

All lycka..

• kanal3

Jag säger med de våta tvättlapparna som man har till barnen. Har de till allt nu förtiden. Tror att de har tagit bort allt som jag vill ha bort, även bläck på ett bord.

• ee06

Har du provat med sudd? Vi fick också bläck på vårt bord o testade allt i rengöringsväg men det fanns lika mkt kvar för det. Så sudda vi på bordet som en sista grej o vips så va allt borta =)

• Kärleksbarn

aceton har funkat här!

• Loove84

kommer tyvärr inte ihåg vad det heter men på ÖB har dom ett medel som vi använder på jobbet för att få bort just bläck från bord, jobbar på bingo, så det behövs! Men kolla på ÖB om du har tillgång till det!

• Äklys

aceton funkade för mig med:) hade bläck fläckar på vita kökstolar som är gjord av konstläder..ringde genom alla möjliga affärer men fick inget hjälp..till sist tänkte chansa med aceton och efter 1 min var fläckar borta:D lycklig jag blev...ahahahahah

• nadja84
    kanal3 skrev 2008-10-16 06:11:16 följande:
    Jag säger med de våta tvättlapparna som man har till barnen. Har de till allt nu förtiden. Tror att de har tagit bort allt som jag vill ha bort, även bläck på ett bord.
    När du säger de ska jag pröva dom på vår dotters vägg o se fall det försvinner, hon har nämligen målat halva väggen me bläck där.... Hmm då kan man fundera vad dessa tvättlappar innehåller :S
  • Pudan

Har bara läst TS ås möjligt nån har tipsat om detta redan men prova Vim Cream. Jag har ännu inte gått bet på någon fläcka på golv, vägg el möbler o använder det till allt :)  Lycka till! Ibland tar jag litet på en sån där gu/grön svamp (gula sidan) om det är extra svårt annars brukar det funka med vanlig trasa.

• Sti

Grabben ritade 4-5 st fina cirklar på en nyinköpt Vit trämöbel med just bläck. Jag läste igenom era tips här och tänkte prova aceton. Dock hittade jag bara tjejens nagellackbortagningsmedel utan aceton men jag provade denna och den var löjligt effektiv, ett endaste drag över bläcket och det gick bort direkt.

• fluu

Är det ett tåligt bord kan det funka med olivolja och att skrubba ordentligt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • PatrikS

Jag hade inte aceton hemma, men provade med rengöring till keramikhällar. Det gick utmärkt. Hade på lite medel och väntade ca 10 -15 sekunder och sedan gnuggade jag bort det med en scoth brite. Bläcket försvann och bordet blev gnistrande vitt.

Svar på tråden Ta bort bläck från bord??