Inlägg från: Nanna 55 |Visa alla inlägg
  • Nanna 55

Barnmorska

Bara ett tillägg i diskussionen: att ha arbetat som ssk i 1 år ger tyvärr ingen garanti för att komma in på bm- utb. Vi är 4 syrror som har arbetat ett tag på medicinskt BB och alla har sökt till bm- utb, vissa för femte gången nu till våren. Det är så förbenat tråkigt att inte komma in när man har kämpat i flera år, har erfarenhet av obstetriken, alla vi har t o m läst fristående kurser som ingår i bm- utb och ändå kommer vi inte in

Det har gått så långt att vår chef har ringt till VHS för att ta reda på vad det är som händer eftersom det har blivit så svårt att komma in? Tydligen så har det blivit värre efter tv- programmet "Barnmorskorna" som visades på SVT, helfånigt!!!

Det är lottning som gäller så har man tur i spel så...

• Nanna 55

Kan inte du berätta lite mer om Umeå distans? Hur många gånger per termin måste man vara där? är det hela veckor? Hur tentar man av praktiska övningar?

Yoyna skrev 2008-10-19 20:46:10 följande:
    Vill bara tipsa er som ska/vill söka till bm utbildning om att söka ngn av de distansutbildningar som finns.Jag har sökt till KI fyra gånger utan att ens vara i närheten av att komma in och sökte nu till Umeå och kom in direkt! Har hitills haft två obligatoriska teoriveckor under hösten och har lyckats ordna praktik i min hemstad. Det har fungerat jättebra, både för familjen och vanliga jobbet. Om allt går bra så blir jag färdig barnmorska om lite mer än ett år! Är förstås såå lycklig!
  • Nanna 55

Kan inte du berätta lite mer om Umeå distans? Hur många gånger per termin måste man vara där? är det hela veckor? Hur tentar man av praktiska övningar?

Vill bara tipsa er som ska/vill söka till bm utbildning om att söka ngn av de distansutbildningar som finns.Jag har sökt till KI fyra gånger utan att ens vara i närheten av att komma in och sökte nu till Umeå och kom in direkt! Har hitills haft två obligatoriska teoriveckor under hösten och har lyckats ordna praktik i min hemstad. Det har fungerat jättebra, både för familjen och vanliga jobbet. Om allt går bra så blir jag färdig barnmorska om lite mer än ett år! Är förstås såå lycklig!
  • Nanna 55

Svar på tråden Barnmorska