Inlägg från: If Only |Visa alla inlägg
  • If Only

Augustibebisar 2008

Hoppar in här i tråden då jag bidrog till två augustibebisar, Saga & Alva
    Ni snackar om tänder, herregud ska dom börja få tänder redan? :-O
    Dom e ju typ nyfödda..

• If Only

ojdå. wow!

jag vill också ha mage igen =)

• If Only
    Hallonsocka skrev 2008-11-08 10:52:54 följande:
    If Only: Hihi! Är det dina första barn eller har du sedan tidigar ? Wow alltså att ha två små samtidigt Hahaha, då skulle A måsta vara hemma hela tiden, hur gör du? *tusen frågor förlåt!* VälkommenJaaahappp, jag får läsa era bloggar för att se vad som händer i era liv, nu är det dags att sminka mig, gå ner på stan (det regnar så sminket lär väl rinna av :-P) och strosa lite innan jag går hem till mamma!
    [/citat]

Vilda Tiger skrev 2008-11-08 11:14:37 följande:
    [citat]
    I onlyVälkommen! Ojoj, dubbelt upp! Hur känns det då? Har det funkat bra att ha två små barn?
    det är ju fullt upp mest hela tiden, men det är en underbar välsignelse att få två
    Det är mina första små troll, men fler ska det bli!

Aldrig mer augustibebisar bara. Har nog aldrig svettats så mycket som i sommar, det är ett under att vi överlevde
  • If Only
    lille08 skrev 2008-11-10 15:33:01 följande:
    Välkommen hit! Häftigt med tvillingar. Jag är mamma till William som föddes den 26:e augusti.
    [/citat]

Tack så mycket

Vilda Tiger skrev 2008-11-10 16:12:21 följande:
    [citat]
    If onlyJag förstår precis! Jag har också sagt att nästa bebis får bli en vinterbebis.
    [/citat]

Värmen var nog värre än halsbrännan, njurproblemen, svullna fötter och allt annat tillsammans
    Mareldsbarn skrev 2008-11-10 16:33:51 följande:
    [citat]
    If only; VÄLKOMMEN hit! Vad roligt! Vilka söta små bebisar du har fått och guuuud så skönt att allting gick bra tillslut. Min mage knöt sig när jag läste din pres.[/citat]

Tack! Ja, att en så härlig och underbar upplevelse kan bli den värsta i livet.. En riktigt konstig blandning av känslor har det varit.
    Hallonsocka skrev 2008-11-10 17:52:20 följande:
    [citat]
    If only: Hihi! Vad härligt, haha men vilket jobb Jag är slut efter en dag med min enda, fast å andra sidan brukar man ju klara av saker som andra bara häpnar åt om det är det man är van vid !!! GRATTIS TILL TVILLINGARNA!Haha, nej nästa får planeras mot vintern istället :-P fast det är mest för att vi i familjen är 5 stycken som fyller i augusti, jag, bägge bröderna, min dotter och brorsans dotter!
    [/citat]

Jag e också rätt slut efter en dag Men med tvillingar är man berättigad till mer hjälp av vänner och familj Så jag lever iaf haha.
    Ojdå, ja kan tänka mig att det blir lite mycket på en gång.
    Här är både mamma, pappa och tvillingar födda i lejonets tecken

Lina S skrev 2008-11-10 18:07:49 följande:
    [citat]
    If only - oj vilken resa ni har varit med om. Va otäckt. Vilken tur att hon klarade sig lilla Saga. Var det ni som var med i TV-serien sjukhuset? Där var det väl en liten flicka som hette Saga som blev nerkyld.
    [/citat]

Jo det kan man verkligen säga. Så skönt att allt är över.
    Nej det var inte vi men jag har hört flera som frågat. Hade gärna sett det avsnittet, hörde att det slutade med akutsnitt, att hon var för tidigt född och att hon blev nerkyld, och hette Saga. Rätt "häftigt" sammanträffande ändå, om man får säga så, utan att bli missförstådd. Enda skillnaden e väl att jag fick en till på köpet
    Hallonsocka skrev 2008-11-10 18:52:14 följande:
    [citat]
    If only: Oj läste precis din presentation, fy vad jag rös, av både rädsla och lycka! Vad underbart att allt gick bra, oj oj oj... Vad fina de är *kikade på bilder*
    [/citat]

Tack ska lägga upp lite fler bilder nu tänkte jag, om allt funkar som det ska
    Amelie skrev 2008-11-10 19:11:41 följande:
    [citat]
    If Only: Oj, vilken skrämmande upplevelse. Skönt att allt gick bra, men jag tycker det är rätt att anmäla. Inte för att det går göra något åt det som hänt, men så att det inte händer någon annan.
    Ja det var nära att utgången hade sett annorlunda ut. Jag SKA anmäla, måste erkänna att jag har ilska inom mig och att det är därför, men rutinerna måste ändras så inget liknande händer någon annan. Har i varje fall aldrig tidigare hört att en bebis ska ha dåliga hjärtljud i 6 timmar innan de gör nåt. Det är inte klokt.
  • If Only

nu vart det lite konstigt där bland mina svar ser jag

• If Only
    jeng skrev 2008-11-11 00:32:36 följande:
    if only, har glömt säga välkommen tror jag! läste också din story, och gud vad skönt att allt gick bra! är allt bra med tjejerna nu??
    tack!
    ja verkligen!
    dom mår hur bra som helst kunde inte varit lyckligare
  • If Only
    goshheidi skrev 2008-11-11 10:45:36 följande:
    if only, läste också din presentation. Ojoj. Vilken lycka att allt gick bra och att de inte slutade med återupplivningen!! Hur många dagar låg hon nerkyld? Och till vilka grader kyldes hon ner? Jätteläskigt!
    ja verkligen! hade jag inte ropat och hotat från operationssalen ända ut till barnrummet och sagt åt all personal runtomkring mig att hälsa de 2 barnläkarna och narkosläkarna att de skulle bara våga sluta med återupplivningen, hade dom kanske slutat efter 20 minuter, vilket är rutin på SöS.
    Så jag hade en himla tur!!

hon låg nedkyld i 3 dygn, 72 timmar, hennes kroppstemperatur låg på 33 grader.
    efter dom tre dygnen höjde de med en halv grad i timmen ungefär. sedan var hon fortsatt nedsövd och under stark medicinering under några dagar.
    så det har varit en liten resa.

ska verkligen hålla tummarna för din pappa!
  • If Only

är era små vaccinerade än?
    mina vart det idag. fy vad hemskt det var

• If Only

Vilda Tiger skrev 2008-11-11 15:05:39 följande:

If OnlyJa, för några v sedan. Och nästa spruta om en månad. Fy, det värker då nålen går in och de börjar skrika, helt förvånat. Man skulle hellre ta fyra sprutor själv än att sätta en enda i det där knubbiga, lilla låret.
    [/citat]
    jeng skrev 2008-11-11 15:12:30 följande:
    if only:ted vaccinerades förra måndagen. han klarade sprutan jättebra, men sen på eftermiddagen och kvällen så kom det ont och feber! jag hade tappat bort hans alvedon också, men hans pappa köpte med hem ifrån jbbet. sen åt han alvedon i 2 dygn, man märkte på honom när den slutade verka för då blev det gallskrik alltså!!! 3e dygnet hade han ont och feber men det klarade vi utan alvedon!!vt, åhhh vad ika de är nu i storleken ted och lyckeliten! 63 cm och 6410 hade vi på 3månadersdagen!!
    usch det gjorde nog mer ont i mitt hjärta än i deras lår, pallar inte se dom ha sådär ont

nu har det varit lite gallskrik här med, hoppas alvedonen börjar verka.
  • If Only

nu var det väldigt länge sen jag tittade in här!

Mina tjejer vände sig om från mage till rygg för två dagar sen (samtidigt).
    Har era bebisar gjort det?
    Vet inte om det var sent eller tidigt dom gjorde det. För tidigt födda kan ju vara lite senare, så därför vore det kul och höra vad era har gjort för framsteg!

Har börjat med smakportioner, har testat göra egen potatis men den blir inte god och pureeig.

Så har köpt en burk majs och potatispure och den går ner

Svar på tråden Augustibebisar 2008