Inlägg från: Moi Mokulat |Visa alla inlägg
  • Moi Mokulat

Augustibebisar 2008

Jucea: var inne på teddy sidan och såg att ni hade börjat med sittdelen på vagnen.
    Finns det någon viss ålder man kan börja med den eller när man känner för det?
    Wille är bara 2 måander och 1 vecka och är itne fullt utvecklad att hålla upp huvudet hela tiden. Men han börjar bli lång och snart är han får lång för att ligga rakt i liggdelen.

• Moi Mokulat

Hur gör man en sån där sida som du har teddy.nu?
    Jag skulle vilja ha en med vår husrenovering.
    Som för och nu bilder och så.
    Men jag är inget geni på datorn.
    Finns det något lätt sätt?

• Moi Mokulat

Carina Igen? Vad kul. Vi har inte ens haft sex sen förlossningen. Är alldeles för nervös för att ha det än. Sen så tycker jag inte det är vidare spännande med Wille i rymmet heller.

Jag har inte ens valt prev medel.
    Eller joo jag har ett recept på en spiral i väskan, men
    jag vill ju bli gravid igen inom 2 år och frågan är om jag verkligen ska sätta in en då.
    Vet någon om det brukar ta lång tid efter man tagit ut en spiral att bli gravid?
    Vad har ni valt?

• Moi Mokulat

VT: hmm.. kondom är inget för oss.
    De var så skönt när man var gravid.
    Man inte behövde tänka på prev medel.

• Moi Mokulat

Carinamamma84 nee de är ganska tät emellan.

Vi har inte lyckats ha sex än hihi
    Är livrädd.

Min väger över 6,5 kg nu säker över 7 kg.
    Han är itne ens 3 månader än.

• Moi Mokulat

misshellen: inte jag heller. hade ingen lust alls när jag var gravid heller.
    Så söt Elton är.

Jucea: ser att du har samma problem som jag. Fast det är mest kvällarna maten tar slut fort. Wille vill äta och äta. Han blir lugn utav mat. Får han inte mat så blir det ett helvete för mig. Han skriker och slår. Dra i mina stackars vårtor så de bli helt avlånga. Fick ge flaskan i natt igen. Men han får bara 125 ml. Mer får han inte. Någon måtta får det vara.

• Moi Mokulat

Misshellen: Vi hade sex 2 gånger under graviditen å det var i början innan vecka 13. Jag hade verkligen ingen lust.

När man äntligen har kommit i sängen så ska de matas och matas innan min köttbulle somnar och när han har gjort det sover gubben för länge sedan.

Fattar inte hur min gubbe kan somna när vår son skriker som mest.

• Moi Mokulat

MissHellen min gubbe säger att han gör det, men jag tror inte på det. Isåfall borde han väl titta till oss lite. men men gubbar är som dom är.

• Moi Mokulat

Will är större än de flesta som föddes före honom.
    Men vad ska man göra när de är huriga?

• Moi Mokulat

Misshellen: Min gubbe får ta Wille en natt i veckan. Ofta natten mellan lördag å söndag.
    Men jag vaknar ju alltid och får hjälpa till.

Någon som testar Lidls blöjor?
    Jag tycker faktiskt att de är bra.

• Moi Mokulat

MH: jag orkar inte det. Wille skriker varje kväll/natt.
    Jag klara inte de. Blir helt kaos i hjärnan

• Moi Mokulat

Sover era små knyten bra?
    Wille somnar kanske vid 23,00 efter har ätit minst 2 gånger om jag ahr tur och vaknar runt 4,00 och vill ha mer mat. Sen vaknar han vid 9,00 igen sen sover han mellan 13-16,00 på dagen om jag har tur. Han vill bara äta hela kvällarna och nätterna.
    Han vill inte sova i sin spjälsäng. har försökt lura över honom til sin spjälsäng när han somnat, men det går inte han vaknar. Några tips?
    Vill ha tillbaka min säng och få lite sömn.

• Moi Mokulat

oj då låter skönt. Min skriker hela kvällarna. Vill bara ha mat hela tiden. Jätte jobbigt. Känns hemskt.

• Moi Mokulat

Nu har jag läst vad som hänt VT.
    Fy f-n.
    Men det kommer gå bra.
    Min mamma har precis gjort ännu en magnetrönken för att se om deh har lyckats operera bort all elakartad tumör i halsen på henne.
    Usch fy f-n väntan är värst.
    F-n f-n ingen ska behöva gå igenom detta.
    Kan inte hålla tårarna tillbaka längre för det är så hemskt.

• Moi Mokulat

Helluuu!
    Usch man är här inne allt för sällan nu.
    Hänger inte alls med.
    Så igår satt Wille själv i en minut.
    Snacka om att man bli stolt.

Någon som har tips på någon bra hemsida så man kan gör egen mat till sin knoddis?

Svar på tråden Augustibebisar 2008