Inlägg från: anette 81 |Visa alla inlägg
  • anette 81

Augustibebisar 2008

Vilda Tiger skrev 2008-11-25 18:04:49 följande:
    Det är cancer. Elakartad.
    fy måste kännas jättejobbigt
    kram
    Älskar Wilma född 080819 och Jimmy
  • anette 81

Har precis börjat läsa i denna tråden så jag har inte alls hängt med på det vt skriver

Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • anette 81
    Carinamamma84 skrev 2008-11-26 22:10:35 följande:
    Så jag ringde socilalstyrelsen och fock adressen ja detta du gav mig. Nu har jag fyllt i papper som jag ska skicka in i morgon. Käringen slipper inte undan. Detta känns underbart just nu haha nu j*vlar ska hon få äta sin egna medicin den J*veln. Alla tycker att hon har gjort kännstefel mot mig under graviditeten och det tyckte många hära inne i Fl. Så nu är det gjort.
    vad är det som har hänt?
  • anette 81
    Lana skrev 2008-12-07 16:29:22 följande:
    carina; va jobbigt att folk höll på så då...tröttsamt... allt gå bra,lite tröttsamt detta med vikten bara...hur går det själv? hallon; ok men då vet  du var det kommer ifrån iaf...men håll kolla! VT; jag kämpar på..i morgon ska jag till vårdcentralen och väga innan och efter amning för att se att hon går upp när hon äter...gör hon det hoppas jag vi avvaktar och ser...jag vill inte ge tillägg än...hon blir ju mätt men inte går upp  så hon mår ju bra..så jag väntar ett tag med det... Snart; gud så skönt att det funkar igen...starkt att hålla ut... jucea; roligt att kvällen blev kul BV; jag köpte två i juklklapp till Elly i dag,det var två med sån vätska i men de kunde man itne frysa utan bara ha i kylen...hittade ingen man kunde frysa...
    man ska tydligen inte frysa dom alls utan bara ha i kylskåpet
  • anette 81
    Vilda Tiger skrev 2008-12-07 21:59:29 följande:
    anette81 Jag hälsade inte välkommen sist du tittade in, det var så mkt då eftersom vi just fått reda på cancern här. Men välkommen iaf! När i augusti fick du barn? Vad heter barnet? Gick allt bra? Carina Lyckeli tuggar på allt just nu så en bitleksak skulle va en fin julklapp. Å andra sidan verkar det gå lika bra med mammas tumme eller hennes giraffs öra... juceaÅh, ca kul att det var kul igår! Det är du värd. LanaMen då hoppas jag att det löser sig med hennes vikt snart! Du kämpar på så bra, men se inte ersättning som ett nederlag.
    Hej, tack så mkt.
    Nej förstår att du hade mkt att tänka på när ni hade fått det beskedet.

Jag fick barn den 19 augusti, hon var beräknad till den 2 september(min födelsedag) men kom 2 veckor för tidigt.
    Vägde bara 2004g o var 45cm lång så vi fick vara kvar på sjukhuset i 1 1/2 vecka. Hon blev sondmatad. Hon heter Wilma.

Började få värkar vid halv 12 tiden på förmiddagen sen är hon född 15.01.
    Var fullt öppen när jag kom in så någon bedövning hanns inte med. Kom in kl 14 o hon föddes 1 timme senare.
  • anette 81
    Vilda Tiger skrev 2008-12-08 09:07:47 följande:
    Anette Wilma är ett fint namn! En sån liten skrutt... Lyckeli är född 18 dagar för tidigt men inte var hon så liten, vägde 3375 (precis lagom för mig) och var 50 lång. Oj, va snabbt det gick för dig! Jag hade värkarbete i 30 timmar, krystade i fyra... Så olika det kan vara! Hallon Jag har just varit ute en liten sväng (bara 20 min) så att Lyckeli fick somna i vagnen. Nu ska jag väcka Marcus så jag får lite frukost i mig (ja, han behöver inte göra iordning den till mig alltså, men lite sällskap vid bordet är alltid trevligt) och sedan vet vi inte vad vi ska göra idag. JO, jag ska tvätta... Jag ska nog inte flanera i Göteborg så mkt (bor ju i Mölndal) men om han blir bebissjuk så får han väl komma förbi och bära på Lyckeli en stund.
    Är glad att det gick så snabbt fatiskt. Slapp ha ont så länge
  • anette 81

Ni som ger ersättning, hur gör ni, blandar ni så det finns klart i kylskåpet eller hur gör ni?

• anette 81
    lillastjärnan skrev 2008-12-09 10:37:41 följande:
    anette: när vi gav ersättning hade jag kokat vatten i kylen. Sen när d var dax kokade jag upp nytt och blandade till lagom temp m det kalla i kylen, sen i m pulver. Gav nan och det tror jag inte man ska ha stående klart? Osäker.. Men så gjorde vi iaf!
    okej, nej det får man tydligen inte göra med babysemp heller

tack för svaret
Svar på tråden Augustibebisar 2008