Inlägg från: lillastjärnan |Visa alla inlägg
  • lillastjärnan

Augustibebisar 2008

Jucea: Åååå stackars lilla kissen! Tydligen missat detta, men vilken tur att allt gått bra!
    Och det är faktiskt Isa som är sötaste bebisen...

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • lillastjärnan

Kaol: jättesnygg! Blir lite avis...

Ja, håller med om att vi alla har ovanligt söta bebisar. Men min äldsta var oxå så jättesöt o är ju oxå född i augusti, så det måste vara månaden det beror på! Ja menar ni som fick före o efter augusti var ju ändå från början beräknade i augusti.

• lillastjärnan

Lille: så har Isa varit i perioder oxå. Tycker hon borde vara supertrött men ändå håller hon sig vaken till 23-00 på natten. Ja de är för goa...

Imorse kom Filippa upp till oss vid strax före 06. Sen låg hon o sprattlade till 06.30, då gav jag upp... Hon börjar på dagis kl 08 så vi ska strax fara. O vet ni - det kom snö igår!! Inte mkt men ändå! Fick både rysningar för att sommaren är slut på riktigt -blä- och tyckte det var mysigt.  Aldrig är man nöjd...

• lillastjärnan

Nu har man åtminstone fått lite nytta gjord. Fy vad tiden går fort, känns som jag bara hinner påbörja ngt så är det dax att mata. Städa tar en hel vecka ist för tidigare ett par timmar... Jaha, nu hamnade maten på golvet. Strax dax att äta igen då...

När ni skriver hur länge ni är ute o går får jag ångest o tycker att jag inte går nånting... Till dagis tar d ca en kvart, men hem ca 40 min eftersom lillan är m då. Men jag går så fort jag bara kan när jag är ute så det ska bränna bort ngt av dallret där bak. Behöver ju nästan sportbh på baken, dallrar ju så d nästan gör ont...

• lillastjärnan

Jucea: Britax eclipse har vi som vi ska byta till, fast den finns nog inte längre i samma utförande riktigt. Men den satt Filippa super i, höga kanter på sidorna och går att luta. Men behöver ny klädsel såg jag...

Lite nytt i bloggen: annasaventyr.blogspot.com/

• lillastjärnan

Godmorgon!
    Nu har det gått flera dagar igen utan att jag hunnit kika in. Varit i koma känns det som. Tog en fjortis-fylla omoget nog i lördags, hade jättekul!! Behövdes, men nu är man fortfarande trött. Hinner ju aldrig sova ikapp när man ska upp o nattamata.  Har from idag börjat ett ännu nyttigare liv! Inte riktigt GI, men nästan. Fått lite tips av en kille på jobbet, han har haft eget gym osv. Bara så att jag fortsätter neråt i vikt lagom fort (tänkr på amningen...) och så jag får ut maximalt av den lilla träning jag hinner med. Får väl se hur d går!

Jucea: men vad du är duktig!! Förutom hästarna och barnen känns det knappt som jag hinner dammsuga, men du renoverar ju hela tiden! Imponerad!!

Hallon: hoppas du mår bättre idag!

VT: din beskrivning av slaskandet på handen stämmer till punkt och pricka med vad vi har här. Fast vi har då en extrem-dregglare, blir ju blöt ner till midjan på en kvart...

Nä, dax att hitta ngn frukost, ska iväg på föräldragrupp i förmiddag!

• lillastjärnan

Märks att man går åt "sjukdomstiden" nu, massor av snuvor och tydligen hade ngn fått kräksjukan redan...
    Andra dagen idag på min "diet", känns jättebra! Var ute o joggade igårkväll, märks att konditionen är bättre - men lååångt ifrån bra! Så skönt att ha kommit igång, bara det kommer märkas på måttbandet oxå...
    Pratade äntligen m prästen igår. Vi ska ju döpa på en familjegudstjänst och den enda utan julmusik o jultema var sista november - lite tajt om tid typ... Så det fick bli i januari, vet inte riktigt vilket datum än. Blir vi sist ut här då kanske??

VT: skönt att du känner dig bättre, hoppas d inte sitter i så länge. Alltså biverkningen menar jag, hoppas ju absolut att sprutan sitter i länge!! Snurrig, trött mamma..

KaOl: inte skrikigare, men mer högljudd är hon. Och otroligt mkt tuttigare o det betyder ju oxå att pappa inte funkar lika bra längre...

• lillastjärnan

Bra att vi inte var ensamma om att vara sent ute m dop!

Amelie: trodde vi var sist med det med, hu vad tiden springer iväg... Vi var med i lördags. Men vad jag såg tjockis ut på bilden.... Jaja, huvudsaken barnen var söta antar jag...

• lillastjärnan

Måste bara tipsa om en bok, En fuskmammas bekännelser - det första året av Hillevi Wahl. Fick den efter jag fått Filippa, jag skrattade så tårarna sprutade!! Jag behöver muntras upp lite så jag ska börja läsa den nu igen!

• lillastjärnan

VT: om febern går upp och hon verkar må riktigt dåligt så ge alvedon. Jag brukar vara sparsam m alvedon, men de finns dom som ger vid första tecken på feber. Gör det som känns rätt i maggropen . Håll koll ifall hon får feberkramper bara, då måste ni åka in direkt. Är ganska vanligt sägs det, men oftast ingen större fara. Och se till att hon får i sig vätska! Ta d bara lugnt, gosa m henne och ha henne svalt och m lite kläder. Gärna ute, bra m friskluft och svalka. Lycka till!

Svar på tråden Augustibebisar 2008