• Kesso

Augustibebisar 2008

Lana:
    Jag tror också att Elly spyr upp det som blivit för mycket. Nils gör ju det här också. Men kräket kan se olika ut

• Kesso

Här fick Nils också två sprutor. En i varje ben. vi valde till hepatitsprutan som kostade 175 kr. Så tog vi också den nya vaccinationet.

• Kesso

Hej på er alla!
    Ja, här har jag inte skrivit på länge men jag finns här. Har läst lite vad ni skrivit men orkar inte läsa allt.
    Själv så mår jag inte riktigt bra just nu. har gått igenom så mycketr nu sedan 06. Då gick min älskkade svärmor bort. Sedan så ahr det bara hänt en massa. Nu så har svärfar fått en obotlig sjukdom. Så vet inte hur länge det är kvar men inte länge kan jag säga. Så surt! Tycker så synd om min man och hans syster. Jag är så ledsen för detta. Så har inte orkat att skriva här.
    Nu så har inte Nils gått upp i vikt heller. Så jag har nu uteslutat mjölkprodukter. Så jobbigt. Så ska han få tillägg efter varje mål. men det går inte . han tar det ej. Ja...alltid är det något. Hur mycket ska ajg klara? Känns som jag vill gömma mig.

VT:
    Läste vad som hänt. Vad tråkigt. Har själv gått igenom mycket elände. Så jag tänker på dig. Hoppas verkligen på det bästa. Skönt att op. gick bra. Kram till er!

Fungerar amningen för er alla?

Ha det så bra.

• Kesso

Jag tycker det är så konstigt. För med flickan alltså första barnet så ahde jag så mycket mjölk. Det gick så bra. men inte nu. Det känns som att jag inte har tillräckligt mjölk denna gången. Det är ju lustigt. Det kna ju vara så att Nils inte sög ordentligt från början. men jag tyckte första månaden gick bra.

Nej! att både amma och ge tillägg är jobbigt. Särskilt om det ska vara vid varje mål.

• Kesso

I dag så ahr vi tagit julfoto på barnen. Det blev här hemma framför brsan med ved och paket. vilma var tomteklädd.

VT:
    Det hoppas jag med men eftersom det bara har fortsatt så har man i huvudet vad ska hända härnäst? Min man har sagt vid något tillfälle. Nu är det bara jag kvar. Ja, så jobbigt! Fy, man är ju rädd. Jo, det här med amningen så funderar jag på gröt 2 ggr. på dagen. då ahr ju mindre risk att tappa suget på bröstet. med flaska så blir det mera från bröstet tror jag.

• Kesso

Lana: Hej! Hur är läget? Har Elly gått upp i vikt?

I dag är min Nils 4 månader. vad tiden går fort.

• Kesso

Håll tummarna. I morgon är det dax igen att gå till Bvc och kolla upp om det lbivit någon förändring. Nils måste ha gått upp i vikt. hoppas det. jag har ju tyvärr inte fått i honom mer än 120ml. på 4 dagar. då är det mjölkfri ersättning. så äckligt!

VT: skönt att han har fått komma hem i dag. va rädd om varandra.

• Kesso

Jaha, nu har Nils somnat för natten. Först så gav jag honom lite massage. Vad han åt bra nu i kväll. är så glad för det. jag lyfte aldrig upp honom så han fick rapa. Utan satt ett tag kvar och höll i famnen. Så nu så spydde han inget. Så skönt. Hur gör ni andra? tar ni upp era barn med en mellanpaus så det får rapa på axeln? Alltså Nils har ju också släppt bröstvårtan tittat på mig och skrattat och sedan så har han kräkts.

Är det någon mera som har det här sprayet som gör att bröstmjölken rinner intill?

• Kesso

Jucea:
    Jo, visst är det märkligt att det skrattar innnan de kräks. Ja, nu ska jag försöka att sitta med honom i famnen en stund efter matningen...hmmmm....om jag kan. har ju en till hemma att se efter.

Fiser era barn något? jag har en som gör det mycket. men det är ju tur för då kommer gaserna ut.

Svar på tråden Augustibebisar 2008