• KaOl

Augustibebisar 2008

heidi: måns har legat på mage korta stunder sedan han var nyfödd, och trivs jättebra så; ibland sover han även så dagtid. Ligger med huvudet högt lyft rätt långa stunder nu!

hej kesso!! Bara bra här! Hur är det m Nils? Inga fler ryckningar?

zitrus: nämen usch - det lät ju hemskt!! tur att det är bra m dig o lillen. Berätta om du orkar! *stor kram*

• KaOl

vt eller zitrus: kan ni skicka länken t mig med???

• KaOl

miss H: hihi ja jag undrade precis vad det var han köpte...

• KaOl

usch fy så hemskt zitrus. skönt att sambon tycker som du i alla fall. så hemskt m missbrukande människor - vet aldrig var man har dem. stor kram

• KaOl

Amelie: GRATTIS på födelsedagen!! Hoppas du får en kanondag!

MissH: Jättefin vagn! Vilket pris!

Usch o fy inte mkt sömn här inatt. När klockan var 7.30 hade jag sovit totalt 2 h !! Som tur är jobbade min söte sambo hemma till 10 och tog Måns samtidigt, så det blev totalt 4 h sömn. Inte riktigt människa idag (och om 1,5 h ska jag hämta hem de andra barnen?)

• KaOl

måste fråga er! Är jag övernojjig när det gäller infektioner? Vill inte att barnen tar i Måns ansikte eller hans händer (och naturligtvis inte pussar) om de är förkylda. Ok att sitta o klappa på fötterna men inte högre upp... Säger oxå till att de ska tvätta händerna när de kommer från skola/fritids eller varit ute o lekt innan de får röra honom. Är jag dum och överbeskyddande? Har ju jobbat på barninfektionskliniken i flera år och sett så många sjuka barn att jag vill göra vad jag kan för att hålla honom frisk..

• KaOl

jucea: jag började jobba 25 % när storebror var drygt 2 mån (höll min första utbildn m honom på armen när han var 2,5 mån) funkade bra eftersom jag ju bara hade honom - nu när jag har de andra barnen finns ju inte riktigt den tiden. Liiiite skillnad på ett o 4 barn - även om jag är väldigt mkt effektivare nu än när jag bara hade O
    eftersom det här är mitt sista barn försöker jag njuta varenda sekund jag går hemma

hallon: hihihi skönt att höra att det är fler som behöver påminna om handtvättandet.. våra små är jätteduktiga men tio-åringen skulle nog helst skippa helt att behöva tvätta o duscha sig, byta kläder etc (ja inte för att hon ska vara nära Måns så klart - mer i största allmänhet)

nej nu ska jag iväg o fika m syrran o en kompis - måste ju leva upp till epitetet "latte-mamma"

• KaOl

VT: jag antecknar för fullt hahahhaa

Jucea: Jag jobbade en del hemifrån, när O sov eller hans pappa var hemma, och en del var jag tvungen att vara på plats. Kan inte rekommendera att hålla heldagsutbildningar - man blir lite svettig av att kombinera det m amning (spec när bebben i frågan var modell Elton och även ville ha mamma som napp..)

• KaOl

Miss H: Vad klok du är!!! Det är du och R och E som ska göra det som känns bäst för er!!
    Vilket fint halsband!! var har du beställt det? *vill ha!!*

VT: hihihi vilken helkväll för din syrra!!
    Vilken jättefin brudbukett du har förresten *hmm låter mig inspireras*.. Jag är lite sugen på att ha solrosor i min bukett men inte vetat riktigt hur - men detta var ju en jättebra idé!

Guldring: Åh så skönt m massage - njut riktigt ordentligt!!

idag fyller yngsta bonusdottern 8 år - stora tjejen. Kom just fram till att jag varit med och firat hälften av hennes födelsedagar nu? Ikväll kommer min familj och firar henne och nästa vecka åker hon några dagar till sin mormor o morfar o blir firad där (annars brukar de komma hit, men i år blir det på detta viset!)
    Usch, imorgon ska jag t gyn o förmodligen ta bort den där fliken som läkt fel. Gruvar mig redan..

• KaOl

BV: kan tänka mig vilken enorm känsla!!!! så himla underbart att allt gått så bra

Svar på tråden Augustibebisar 2008