Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Det är många vi inte har hört av alls det sista. Pling, Galenskap, Success, LinaFalk, Susselur och Kesso minns jag inte att jag har sett på över en månad. Hm... Antar att de har fullt upp med bebis och annat. De kanske hittar hit snart igen!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Lana
    Hej! Ja, det hoppas jag verkligen!

Kan berätta att den där kakan jag bakade imorse var på väg att inte bli av. Jag hade bara en dl socker kvar hemma, men behövde tre. Detta kom jag på när jag redan hade slängt i hälften av grejerna i skålen, så det var liksom inte ngt alternativ att inte baka kakhelvetet. Så fram med hammare, i med bitsocker i en plastpåse och ut och banka sönder sockret mot altangolvet. Det gick bra det med! Kakan är lite mörkare för det var råsocker, men vi får väl se om det smakar bra ändå sedan.

• Vilda Tiger

Zitrus
    Det går ju upp och ner hur mkt tid och ork man har till att sitta framför datorn. Men du är välkommen så fort du hinner, det vet du ju!

Snart
    Åh, jag hade tyckt det var kanon att få thaimat sådär. Även om det inte vara så ni hade bestämt. Jag har inte heller vettiga regnkläder. Gummistövlarna är för små (fattade inte vad jag tänkte med när jag köpte dem) och regnjackan kommer jag ju inte i än. Inte byxorna heller. Så jag zickzackar mellan skurarna.

KaOl
    Gott att han fixade sprutar bra ändå! Det gör ont i mammahjärtat är de gråter. Rejäl grabb du har!

LinaS
     Tror du han väger det redan, sju kg? Oj, jamen det är ju inte jättemkt så jag vet inte varför jag reagerar. Lyckeli är ju ändå äldre än alla bebisar här förutom Gabriel, så jag rycker till när era bebisar väger mer än vad hon gör. Men grabbar är väl ofta lite större redan som småbarn, va?

• Vilda Tiger

Carina
    Ja, vi ska få låna en hoppgunga av Lyckelis kusin. Tror hon kommer att älska den, hon verkar ha mkt spring i benen, min dotter.

• Vilda Tiger

If only
    Jag förstår precis! Jag har också sagt att nästa bebis får bli en vinterbebis.

• Vilda Tiger

KaOl
    Åh, den andra bilden var ju helt ljuvlig! Ahhhh.... Kika gärna in på mitt galleri och kolla frissen jag hade. Bröllopsbilderna är på standard, sidan två. Nu närmar det sig med stormsteg!

Vi ska till bvc idag. Jag är ännu hängig så Marcus har tagit hand om Lyckeli hela natten och nu på morgonen. Så gott att få sova lite extra länge. Till imorgon vill jag ha blivit bättre!

• Vilda Tiger

KaOl
    Jag tycker de flesta apparater var bättre förr när man ser till hållbarhet... Som barnvagnar tex. Visst, fler finessr nu, men en bra vagn från sjuttiotalet kan ju vara kanon ännu! Ingen av våra vagnar kommer vara kanon om 40 år...

Jucea
    Du, jag vet inte vad du snackar om riktigt med hallen... En del konstiga ord där, som du verkar vara betydligt mer haj på än vad jag är! Gå på känslan, det brukar bli bäst.

Tjohooo! Ännu ett kg ner! Bara två kvar till inskrivningen nu, och 6 kvar till bröllopsvikten!

• Vilda Tiger

Måste bara få skryta lite mer över mig själv: 27 kg har jag gått ner från det att jag vägde mig sist hos bm! Och då vet jag ju inte om jag gick upp mer, jag vägde mig ju någon v innan jag födde. Det var säkert lite till, men jag räknar den siffra jag har. Jag trodde aldrig att det skulle gå att nå inskrivningsvikten före jul! Nu känns det ju som att det kan funka, ju! Tack för gå-tråden, Amelie! Den har säkert gjort sitt till!

Jucea
    Men ett hg är ju BRA! Tänkt, ett halvt smörpaket, liksom...

• Vilda Tiger

heidi
    *kramar om* En olycka kommer aldrig ensam, eller hur är det man säger... Så hemskt med din arbetskollegas familj. Och jag förstår mycket väl att du sörjer det som händer med din far. Har gått igenom det där flera ggr själv med familjemedlemmar. Det är fruktansvärt. Har du tid att vara med din far nu så var det! Berätta hur mkt du älskar honom.

LinaS
    Jamen det är hur häflitg som helst! Jag blir så peppad att fortsätta nu när det går så bra! Jag vet att jag lär gå upp igen, för min kropp går ner, upp, ner lite mer, upp, ner ännu lite mer, då jag kämpar för att gå ner. Men nu bannemej ska jag fortsätta kämpa!

• Vilda Tiger

Mareld

Tack för peppingen! Gud ja, vad jag har fått knata för att gå bort de här kilona... Många timmar liggar bakom det. Jag tänker just som du med smakisar. Börja med det söta. ELLER så tar man (detta sa hon på bvc idag) först en sked potatis och sedan en sked (nu snackar vi teskedar) katrinplommonpure efteråt, som dessert. En vän tipsade om att man alltid ska ge lite, lite plommonpure efter varje smakportion, för då hänger tarmarna med bättre. De små kan lätt bli hårda i magen då man går över allt mer till mat annars. Sedan får man inte glömma att smakisar är just smakisar. De ska få in lite i munnen, göra runt och sedan ev spotta ut det. Inte alla sväljer medvetet redan. Och smakisar kan man börja med vid fyra månader. Att ersätta hela mål med mat ska man helst vänta med tills de är sex månader. Fram tills dess kan det som sagt räcka med att de smakar av vår mat, eller lite ur en burk. Jag kommer nog vilja börja med mer osötad mat, som grönsaker, och ta lite av frukterna då och då för att se hur hon reagarer. Vi ska ju prova nu i veckan då Lyckeli är 16 veckor idag. MEN då det handlar om att vi ska ersätta mål med mat, för att hon ska få näring av den, då är det kanske mer noga att man startat med den mer osöta maten... Så tänker jag.

Hallon
    Tack! Du, jag kikade redan någon v efter att jag fått hem journalen... Kände att jag kunde ta det då. Jag gick upp sammanlagt 34 kg till det att jag vägde sista gången jag var hos bm. Jag kan ha gått upp lite efter det men det skiter jag i. Men då räknar jag från bröllopsvikten. Från inskrivningsvikten  gick jag upp ca 30 kg. Det räcker, det.

Moi

Var har bara kondom. Hade det innan med och det funkar bra för oss.

Svar på tråden Augustibebisar 2008