• Wiem

Augustibebisar 2008

Hej Jucea!
    Hur känns det att ha börjat jobba?

• Wiem

Låter alldeles lagom, Jucea!

Jobbplanerna här är inga alls just nu... ska bara vara hemma och mamma ett bra tag tror jag.... Maken jobbar ju på det stora varlsande företaget här i Gbg (men har klarar sig än så länge... *peppar peppar* ) men det är inte läge för honom att vara föräldraledig just nu pga läget där.
    Så jag är glatt hemma ett tag till

• Wiem

Kvack låter som en toppendag!

Gott med chokladbollar!

• Wiem

Gonatt!

Skulle aldrig sagt nåt om egentid... nu vaknade lillen och är orolig...

• Wiem

Godförmiddag

VT: Nä jag har nog inte kläckt att vi bestämt oss för Oscar så jag gör väl det nu då!
    Vi bestämde oss för Oscar efter många om och men.. var ju inne på Melker ett tag oxå men fick så många reaktioner på det namnet.. typ "ehh jaha Farbror Melker då eller...?" så vi sa att nä han är nog mer en Oscar. Man ska väl visserligen inte lyssna på vad andra tycker och säger men vi sa till slut att han ser nog mer ut som en O än en M trots allt.
    Så papprena till Skatteverket blev inskickade några dagar sent, men vad gör det...

Kaol: Min lille gosse är lika lång som din men väger 2 kg mindre.... 64,5 cm lång och väger 5610... liten skrutt

• Wiem

Har ni oxå fått Pampers Village magasine i brevlådan nyligen? Bara undra, den innehåller en rabattkupong på blöjor, new born.. men varför skickar dom ut rabattkuponger för blöjor till nyfödda när man har en tremånaders??

• Wiem

Hehe ok man skulle kanska vara lite jobbig och maila dem

• Wiem

Godförmiddag
    Då kör vi en sammafattning av de tre läkarbesöken som klarats av på de senaste 18 timmarna:
    2-åringen: Dubbel öroninflammation, ögoninflammation och allmänt hostig, snorig och mest kletig/kladdig överallt
    Oscar den lille: Öroninflammtion med spräckt trumhinna (tro sjutton att han har varit ledsen )
    Mamma mu: Mest utmattad, jo en ögoninflammation oxå (så jag snyltar på storebrors ögondroppar....

Nån som vill byta med mig...?

• Wiem

Jucea: Jag märkte det på honom främst genom att han fick feber igår, först hade han 38,2 på morgonen, sen vid 14tiden hade han 39 grader, då gav jag alvedon och tog tempen igen vid 16. Då var tempen 39,2 så då ringde jag upp till barnakuten, de ville jag skulle komma dit så vi åkte dit då. De gav honom Ipren men kunde inte se nåt i örat eller så så vi fick tid hos öronspec idag, och då såg hon att trumhinnan var spräckt. Såg även imorse att det var en gul fläck i öronhöjd på lakanet.
    Han har vart ganska ledsen i veckan, man har liksom hört att han gråter på ett annat sätt, mer klagande och ibland har han blivit stel som en pinne när han skrikit. Nån gång har han oxå skrikit helt hysteriskt, som om att han har jätteont vlket han ju då har haft
    Sen har han inte tagit nappen lika "lätt" som annars, det har jag tänkt på så här i efterhand.
    Natten till igår så var han vaken och gnällde en hel del, i vanliga fall sover han ju hela nätterna så han har nog haft ganska ont

Svar på tråden Augustibebisar 2008