• Lina S

Augustibebisar 2008

Nu har hela familjen varit på promenad och Elliot somnade såklart i vagnen. Inte bra, för då är han uppe länge ikväll.

Vi har ätit köttfärslimpa med onyttig potatismos med matlagningsgrädde och smör i muumma.

Vi har kommit på något som Sam tycker är skitkul. Fast de funkar bara när pappa gör det. Han håller bara hans händer och klappar ihop dem. Han skrattar som en tok då. Ja va är det man brukar säga, småbarn roar sig lätt
    Han knäppa en bild....

Sötast i världen.JPG

• Lina S

Kaol -  Sam ska också få sin spruta idag, vi ska dit halv två. Elliot ska på 2,5års kontroll samtidigt. Vet inte riktigt vad det innebär förutom att väga och mäta, men jag tror att de kollar talet. Men han pratar ju jättebra så det går fint.
    Igår sa han till Sam - jag tycker så mycket så mycket om dig lillebror
    Det var så gulligt. Sen var där en bok på tv som "bläddrade sig själv" då sa han - titta mamma, boken läser sig själv haha han är en klok liten kille.

Ska bli spännande att se vad Sam väger nu, undra om han är uppe i 8 kg

Snart - thaimat är mumma

Här har det också varit regn och rusk, men vi tog oss ändå iväg till kyrkis. Men nu är det trevligare väder.

Vad kostar förresten en hoppgunga (ny)? jag har blivit erbjuden en för 100kr och undrar om det är ett bra pris, kommer inte att använda den så mycket..

• Lina S
    Mareld - spännande med din kusin. Min kusin fick också barn nu härom veckan.
    Skönt att dopet gick bra, även om det inte blev bajsfritt

Nu har jag varit på bvc!
    Elliot blev "godkänd" på kontrollen. Han fick rita lite och berätta om vissa saker och han sa mycket mer än det han behövde så att säga. Hoppa jämfota fick han också göra haha.

Sam skrek som en galning när han fick sprutan, det gjorde ont i mammas hjärta. Storebror kramade och tröstade honom

Han vägde 8050 och var 67 cm. Japp han är en stor kille. Och ja VT - killar brukar väga mer än tjejer även när de är så här små.
  • Lina S
    If only - oj vilken resa ni har varit med om. Va otäckt. Vilken tur att hon klarade sig lilla Saga. Var det ni som var med i TV-serien sjukhuset? Där var det väl en liten flicka som hette Saga som blev nerkyld.
  • Lina S

Men gud så hemskt heidi, håller tummar och tår för din pappa. Jättetråkigt med din kollegas man, det är ju sådant som bara inte får hända när man har barn.. Hur klarar man det, usch... stackars familj...

fina bilder båda två Kaol!

VT- oj har du bara 2 kg kvar nu. Du har rusat om mig i en farlig fart Ett tag hade du många fler kg sen hade vi lika ett tag och nu har du mindre. Jag har 5 kvar.
    Du är superduktig och du ammar ju inte ens, verkligen imponerande. Jag får skylla på att det är mycket svårare att komma ut och gå när man har 2 barn...
    Så alla ni som snart ska skaffa syskon, gå ner så mycket som möjligt först!

Sam klarade sig ifrån feber igår trots sprutan, skönt!

• Lina S

Sam har inte så små lår han heller
    Fast jag tycker ändå att Elton ser "tjockare" ut än Sam fast Sam väger 8 kg. Hur lång är Elton?

• Lina S

Ja han är verkligen tung, tur att man är stark han är 67 lång.

VT - kan man få recept på din thaigryta, den såg skitgod ut ju

• Lina S

Miss H -  Sam lyssnade på sin mamma och kom 080808

VT - det ska jag laga någon dag. Brukar du ha ris eller något till eller äter du den som den är?

• Lina S

Ska ni till Gkås snart, vågar du det nu  i juletider? Hörde att det var 2 timmars kö in i lördags och kö ut också..

• Lina S

Oj är inte det ganska tidigt VT, eller det kanske det inte är? Elliot var ganska sen med allt det motoriska, förutom att sitta för det gjorde han själv när han var 4,5 månad. Han vände sig inte förrän han var 6 mån från mage till rygg och kanske 7 mån till mage till rygg så att han rullade runt dvs.
    Han kröp inte förrän han var 11 mån och han gick när han var 15 mån! Men sen har han varit väldigt tidig med talet. Han pratade i tvåordsmeningar när han var drygt ett och treordsmeningar när han 1,5 år vilket är ganska tidigt.

Man brukar ju säga att det är antingen eller. Men det behöver ju inte vara så.

Imorgon är det dop, det ska bli jättemysigt. Jag kommer gråta som en gris när min kompis sjunger i kyrkan.

Svar på tråden Augustibebisar 2008