Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Rimfolina
    Älskar kortet där Ester pratar med sin clown! Så fina barn du har, jag förstår att du är jättestolt över dem.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Oj, av mycket vinter! Här är det för en gång skull uppehåll så snart ska jag och L ut och gå.

• Vilda Tiger

KaOl
    Men va tur att den inte kom för några dagar sedan! Mitt i bröllop och dop.

BV
    Här regnar det. Det blev en kort promenad istället för en lååång. Jag hade tänkt mig minst en timma, men det sket sig. Får ta en till sedan.

• Vilda Tiger

ja, jag kan ju berätta att jag är rätt tankspridd idag. Mycket jobbiga tankar. Så jag gick ut med Lyckeli i vagnen och tänkte att hon skulle somna. Tyckte det dröjde lite väl lång tid innan hon gjorde det, och hon somnade inte förrän vi nästan var hemma igen. Då hade jag gett upp promenaden pga regnet. Men då kom jag på att jag hade glömt ge henne mat innan vi gick... Min stackars bebis kommer vara jättehungrig då hon vaknar snart.

• Vilda Tiger

Lyckeli är ofta sådan då hon är trött, att hon vill bli buren. Inte sitta ner inte... Nejnej, upp och gå med mig!

Jag har med hört det där om att de lättare tar till sig smaker innan de är sex månader. Och så är det tydligen bra att de får testa gluten medan de fortfarande ammas, då de lättare står emot glutenallergi då. Det sa en mat-tant på bvc som föreläste för föräldragruppen för några v sedan.

Lyckeli har bara tålamod att äta kanske tre teskedar. Sedan tröttnar hon. De tre tsk tar väl en kvart att få i henne... Och potatis är tydligen URK! Ska testa med palsternacka snart, det är ju lite sött.

• Vilda Tiger

Hallon
    Hoppas hon sover lite till så du får vila ryggen. Vet hur det är.

Snart
    Augustibebisar 2009, säger du... Ojoj, tänkt att vi satt här och knattrade på tangenterna och längtade som tokar redan för ett år sedan. Då hade väl inte ens alla av oss testat plus än. Jag fick mitt den 1/12 så jag var i lyckorus för ett år sedan.

• Vilda Tiger

Lilla
    Det är som det är. Kan inte säga dåligt men inte bra heller. Idag känner jag mig rätt bra medan Marcus har ont i armen och axeln. Det spänner och drar i ärret. Imorgon ska vi till sjukhuset och förhoppningsvis tar de bort dränaget och mitellan på honom. Jobbigt att de inte sandar hos er, det är inte kul att behöva vara rädd när man är ute och kör en kort sväng.

Lyckeli bajsar mer sällan nu, men var tredje dag iaf. Men hon behöver lite olja i ersättningen, annars blir hon jättehård i magen. Vet inte hur det kom sig, hon bajsade varje dag förr och det slog om på en dag till att hon blev hård i magen.

Ang graviditeten så väntade jag och M spänt på att få testa. Jag skulle gjort det 1 dec men kunde inte hålla mig så det blev 30 nov. Men jag hade en stark aning om att jag var gravid. Man kan lätt se att man är det om man håller koll på hur man ser ut i underlivet. Blir man gravid är ett av de första tecknen att man blir LILA mellan blygläpparna. Det är sant! Jag läste det i en tråd här på fl och det stämde, för jag var ju gravid! Så det kan ni andra hålla koll på om ni är osäkra på ifall ni är gravida eller inte.

Promenad har det varit här imorse. (Konstig mening.) Jag och L var ute en timma och en kvart i det fina vädret. Nu ska vi äta lite och sedan är det en lat där här. Vi ska äta rester så vi behöver inte ens laga mat. Kanske blir det en till tur ute, det är så fint väder idag, ju!

• Vilda Tiger

Lana
    Mysigt med Liseberg. Ha det så gott!

BV
    Det går säkert bra på badhuset. Ha så skoj du med!

• Vilda Tiger

Jag har fasemig lyckats pricka in ALLA skurar de senaste två dagarna då jag har varit ute och gått! Det ser jättefint ut, jag bestämmer mig för att gå ut och så kommer det en skur då jag är tio min hemifrån. Jaja, jag får ju röra mig iaf. Fast det blev en kortis nu, för att posta Marcus brev till fk. Typiskt, han skulle få en månads heltid nu och det hade gett bra med pengar. MEN så gör ju sjukskrivningen att vi får mindre än hälften av det vi räknat med. Hans SGI är ju baserad på en halvtid nu... Det blir vääääldigt få klappar från oss i år.

Svar på tråden Augustibebisar 2008