-
håller verkligen tummarna för er.. detta e verkligen inte det man tänker på direkt när man fått en bebis.. Vilket år alltså.. 2008 bland dem hemskaste åren jag varit med om.. så många hemskheter.. en bra sak dock o det e våra barn.. men allt annat har bara varit skit.. o det fortsätter.. men du ska se att den har upptäkts i tid o allt kommer bli braVilda Tiger skrev 2008-11-26 20:06:05 följande:Ja, det här tre veckorna kommer kännas långa. Men gott att man får besked innan jul. -
Gabriel vände sej i dag från rygg till mage helt själv för första gången.. oh jag e stolt
-
Var på återbesök på neo i dag.. hmm besöket blev väl lite sisådär tycker jag..
Började med välling i dag så nu har han inte NAN2 längre.. han e så med hela tiden o snurrar o flänger med kroppen så det tar sådan energi så dietisten tyckte att vi skulle börja med något han höll sej mätt på lite längre..
Läkaren var supernöjd.. Han sa att Gabriel tillomed kunde för mycket.. har tittar o pratar håller huvudet.. greppar med båda händer.. flyttar från ena handen till den andra... satt själv (om läkaren höll hans höft)
Läkaren sa att han var som en 6 månaders bebis utvecklingsmässigt o han tycker det går alldeles för fort.. så han vill att vi ska bromsa upp honom.. HUR FAN GÖR JAG DET???
har då kommit fram till att jag inte kommer lyda deras råd.. vänder han sej etc etc av sej själv kommer jag inte stoppa honom.. hur ska jag kunna stoppa honom lixom.. han vänder väl sej när han kan det o när han vill..
dock så kommer jag försöka dämpa honom när jag märker att det blir frustration i hans lilla kropp.. för han blir så arg när han inte kan.. då får jag ha honom i ett stadigt grepp i min famn o sitta tyst o stilla tills han lugnar sej.. för denna lilla kille e STARK sa läkaren..
alla e förvånade att han ligger så långt före sin utvecklingskurva.,.. men jag e STOLT -
vi stressar honom inte eller så.. utan han vänder sej ändå.. eller han greppar med båda händerna iaf.. e ju itne så att jag direkt berättar för honom hur han ska göra... men gåstolen har vi plockat undan nu.. inte bra att lära sej " gå långt föra men kan krypa"S u s s skrev 2008-11-27 23:26:42 följande:hejhej.hinner inte läsa ikapp, kikade bara sista sidan, måste lägga mig strax.BV - Ja det lät ju skumt. Men jag kan tänka mig att de menar att det blir jobbigt för både er och honom när det går för snabbt, det är nog bara det. Min moster sprang när hon var 8 månader, och min mormor sa alltid att det var ett rent h-e, för hon var ju inte intelligentare än andra 8-månaders, och en sådan kan inte riktigt hantera springandet på ett bra sätt. Hon gjorde båda illa andra i samma ålder och gjorde illa sig själv på allt...Men hur man stoppar det, ja det vet jag inte! De kanske bara menar att man inte ska uppmuntra de barn som är så tidiga, både för ens egen och barnets skull?Klart du ska vara stolt! Jag blir ju fortfarande stolt över nåt så löjligt som att 2-åringen sitter och äter en riktigt stor portion mat själv liksom. Vadå fis i rymden. Det är ju MIN lilla fis för guds skull!
han sitter bara i stol precis under sina måltider som e 2 ggr om dagen.. resten ligger han på filten eller i babysittern.. Han ligger då mest på mage så kanske där han lärt sej bli stark i sin nacke o rygg.. -
-
höll den bara snabbt så det blev en cool bild.. var ju inte så att vo la ormen där för att ha mysstund direkt.. hehe..Carinamamma84 skrev 2008-11-30 13:33:13 följande:Bv:Ta det lugt med detta det kan hända otäcka saker fast ormen är tam.Tyvärr har man läst mkt om det på tidningar Vad sött gabriel är hehe vilken sötnos Idag ska vi på Julmarknad jippiii så myssigt och första advent hehe -
inte ett dugg fumligt skriver.. skrev ju att det var bra att hennes sambo kunde komma tillbaka till henne så dem kunde leva som familj.. mamma pappa barn.. tycker det var mogen o bra av hennes sambo att inte tänka på vad hon gjort under deras uppehåll.. alla kan råka ut för ett engångsligg.. så skönt att hennes sambo såg bortom det..Vilda Tiger skrev 2008-12-01 16:59:20 följande:CarinaOjoj, försök att inte bli arg... BV menade inte så illa, tror jag. Lite fumligt skrivet kanske men det kan bli fel då man skriver och inte ser ansiktuttryck, hör tonfall osv.
var så jag menade.. sen att hon skriver i min gb o kallar sej själv för hora kan inte jag hjälpa har inte ens varit i närheten av detta påstående..
men ser hon sej själv som det e det inte mina bekymmer..
tyckte bara det var fint att dem kunde bli en familj.. det var allt jag överhuvudtaget skrev -
varför ska du överreagera så in i för då.. sa ingenting om barnet eller om abort INGENTING.. sa bara att det var skönt för dej att din sambo ville leva i hop med er som familj fast han intve var den biologiska pappan..Carinamamma84 skrev 2008-12-01 16:41:15 följande:VAD ÄR DET MED FOOOOOOOLK???????!!!!!!!VARFÖR SKA BV HÅLLA PÅ MED MIG NU FÖR VAD HAR JAG GJORT HENNE??????SKRIVER TILL MIN GÄSTBOK '' jösses.. hann du hitta en kille på 2 veckor o bli gravid.. vilken tur att sambon ville ha tillbaka dej sen..''SÅ JÄVLA FÖRBANNAD GRRRRRRRR!!!!!! OM JAG LIGGER MED EN KILLE RÅKAR BLI GRAVID ÅÅÅÅH TUR ATT DIN SAMBO VILLE HA TILL BAKS DIG DÅ ?? JA VISSA FOLK FÖRLÅTER VARANDRA MEN DET VAR SLUT MELLAN OSS I 2 VECKOR SEN BERÄTTADE JAG VAD SOM HADE HÄND HAN STOD DÄR MED MIG FRÅN ATT EBBA VAR I MAGEN TILLS HON FÖDDES! VAD SKA MAN GÖRA NÄR MAN HADE GJORT SLUT JAG DRACK MAMMAS KILLE DOG SAMMA DAG NÄR JAG BLEV GRAVID MAMMA ÅKTE IN PÅ SJUKHUSET FÖR HON HÄL PÅ ATT TA SITT LIV. SKA MAN GÖRA ABORT BARA FÖR MAN INTE VAR TILLSAMMANS MED PAPPAN TILL BARNET DÅ OCH SKA MAN KÄNNA SIG SOM EN ''HORA''FÖR MAN RÅKAR HA TUR ATT FÅ VARA TILLSAMMANS MED SAMBON EFTER ATT JAG HAR BLIVIT MED BARN?????
Han inte yttrat NÅGOT ANNAT än just det.. att du hade vissa bekymmer brydde jag mej inte ens om att dra upp.. tyckte bara det var ädelt av din sambo att faktiskt ta er an som en riktig familj.. minsann inte alla killar som hade gjort det.. -
skiter väl i historien.. har inte hoppat på dej heller.. du verkar ha verkliga problem då du tar åt dej som personangrepp då det inte var det för 5 öre..Carinamamma84 skrev 2008-12-01 22:30:27 följande:Svar på #3091du vet inte hela historian hoppa inte på mig du vet inte vad jag har gåttigenom.
e det inte skönt då att ni kunde ta hand om barnet som en familj då? -
slut tjafsat om detta.. då det e ganska onödigt när den andra ändå ser allt man skriver som påhopp..
Iaf.. Gabriel har som sagt börjat äta välling.. Har varit i kontakt med dietist som tycker han ska ha näringstillägg i maten.. lite extra protein o kolhydrater o så.. ganska vanligt har jag förstått att barn får det..
han äter ca 140 per mål.. o det blir 4 mål om dagen.. en gröt måltid o en mat måltid..
så dietisten tyckte att det blev för lite näring..
fler som har extra näring i maten???