• jeng

Augustibebisar 2008

nu har jag förresten uppdaterat bloggen med massa nya inlägg och bilder!!! teddy.nu/blog

• jeng

zitrus, oj vad det låter hemskt. vad skrämd man blir!!! var det nåt som hände HEMMA hos er alltså??? usch isåfall, i hemmet ska man ju vara trygg!!

heidi:
    grattis till söämnen!
    vad kul att kunna inspirera!!

• jeng

godmorgon tjejer!!!

inatt har vi haft det superbra! Ted fick äta vid kl 00, då vi väckte honom för att gå upp och sova! Sedan la jag honom i spjälsängen, men ovanpå det åtdragna täcket!! Han är ju ändå van att sova utan täcke, så det var ju bäst att inte ändra för mycket på en gång!! Jag låg och läste ett tag för att lyssna lite på hur han trivdes, och det verkade som att han pratade med sängen ett tag! Sen slocknade vi båda två, och vaknade kl 4!!! Så han hoppade över en matning direkt!! Sedan vaknade han vid 6 igen och ville byta blöja och äta... Efter det var det inte så mycket sömn, för det var nog gaser i magen. Han låg och sparkade och skrek sitt "behöverbajsa-skrik" men det kom ju inget ut! Stackaren. Vid kl 8 la jag över honom på mage och då blev han lugnareoch sov i nån timma igen! Men men, spjälsängen var det alltså inga som helst problem att sova i! Även om han fick ligga hos oss från kl 6 och framåt då!!! Perfekt!

Vi ska göra en stor renoveringsinsats idag ifall jag inte visar mig här inne på hela dagen! Hoppas ni har det kanon!

Och Zitrus, gud vilken hemsk historia. Som jag skrev sist, man vill ju känna sig trygg i sitt eget hem ju!!! Tur att allt gick bra, och att du har din sambo på din sida! KRAMAR OM!!!

• jeng

hej hej. tittar in en snabbis mitt i amningen!! jag har tapetserat ännu en vägg (bara en kvar) o satt en vägg panel!!! det börjar ta sig!! snart har vi kanske en ny fin tvättstuga oxå!!! ja då är det ju bara att ta tag i hallarna sen igen! hoppas att kortet kommer i veckan så vi kan handla det vi behöver!! (väntar ju på 20% rabatt på krauta!!)

jag har haft migränliknande huvudvärk i 3 dar nu... verkligen skoj...

• jeng

Godmorgon tjejer!!!

Jag och Ted har haft en superbra natt!!!
    Kl 18 matade vi igår kväll, sen gick vi en promenad i skymningen, och Ted låg klarvaken och glodde på mobilen som hängde och dinglade i guppen!! Sedan in och börja med maten, Ted slocknade i soffan nån gång mellan 19 och 20!! Kl 23 gick vi upp o la oss, Ted fick mat, fortsatte se en film där uppe.. Ted låg i sin egen säng och somnade ganska snabbt! Sedan vaknar jag av skrik, ser att klockan är FYRA!!! Dags för matning! Superduktig Ted tycker jag som väntade nästan 5 timmar!! Så lägger jag honom i sängen igen efter att ha bytt blöja. Han ligger och babblar lite, men jag går o lägger mig så han f¨år söva sig själv. Efter typ 10 minuter kommer det värsta illtjuten ifrån spojälsängen. Då går jag dit, och han ler hur stort som helst! Ville väl bara ha koll på var mamma var!! Så vi pratade lite och sen gick jag o la mig igen, sen somnade han snabbt!! Sen kl 7 går Ph upp och byter blöjan, sen får Ted ligga hos mig! Jag somnar om, och Ted ligger och pratar med sig själv, får ligga på mage på morgonen i min säng!! KLOCKAN TIO!!! Vaknar jag igen, Ted babblar på för fullt, inget skrik, inget gnäll ingenting!!! Jag matar för tuttarna håller på att dö!!!

18, 23, 04 och 10!! Snacka om lyxig natt!!! En sån lite då och då så ska jag nog ta mig igenom det här mödraskapet!!

• jeng

Amelie:
    GRATTIS! Tänkte på det när jag vaknade, men gud amningshjärnan glömde bort det på 5 sekunder igen! Hoppas du får en toppendag!!!!

VT:
    Vi fpr hoppas att han iaf inte går tillbaka till att äta varannan timma! OM han äter så här så kommer jag vara supernöjd! Han åt ju med en väckning i början också och det var super för då behövde man ju sova ifatt en del!

Missh:
    Hehe, ja, det blev ju en matning hoppad bara jag hade honom sova i sin egen säng! Nu tar han ju tummen också, sp han kan söva sig själv utan problem. Han somnade bara utan tummen förut också, men det är ju lättare nu mewnar jag!!! Förut fick man ploppa lite napp ibland!! Det här var ju bara natt nr 2 i egen säng, så det har ju blivit stora framsteg bara på så kort tid!!!! Hoppas det hålelr i sig!!

Vi har inte helelr fått erbjudande om nåt mammasamtal sådär... Jag tycker att jag mår rätt så ok, men det blir ju lite mycket ibland! det jag skulle behöva tror jag är mer nån som säger till mig att det är OK att jag inte hinner allt man önskar. Dagarna bara rinner ju iväg lixom fattar inte var tien tar vägen...??? Och sen att nån kan säga till Ph också att det ÄR så... Att jag är mammaledig och att han behöver inte börja babbla om allt jag borde göra, eller att jag kanske skulle börja jobba nu osv! Klart att jag är sugen på att börja jobba lite också, men jag menar att jag behöver höra från honom att "är du säker på att du hinner, elelr orkar det??" istälelt för "ja, det vore ju bra med lite extra pengar"... Han menar ju inget illa, men han uttrycker sig lite illa så... Men men, jag får väl ta upp det med honom istället...

• jeng

Jag fuller 2 maj, och då blir det stor fest! (eller inte, för jag har ju tänkt vara gravid då ja...) Men men, GAMMAL blir jag då iaf! Ähh, jag har ingen ångest över min ålder alls, så det känns bara bra!

ja det blir 30 då alltså!!

• jeng

HAHAHA!! "jag fUller"... jani... kan bara ursäkta mig med att min dator kör diagnostest föratt jag måste reparera den, och att jag skriver på min gamla fula trasiga dator där jag missar tangenterna hela tiden!!

Missh:
    Ja, jag sitter ju uppe med honom (han sover i soffan) på kvällen tills det är dags för sistamålet mellan 23-01. Då matar jag och byter blöja, sen är han ju vaken när jag lägger honom i spjälsängen! Men han somnar ju själv, eller om man får prata lite med honom!! Sen gör jag likadant efter amningarna sen. vi ammar i sängen eller fåtöljen, och sen lägger jag han i sängen medan han är vaken!

• jeng

Nån som gillar SOmething Corporate??

Om jag är musik just nu så är jag det... Vad säger det om min sinnesstämning och psykiska hälsa???

Svar på tråden Augustibebisar 2008