Inlägg från: abnocto |Visa alla inlägg
  • abnocto

Pengar, pengar, pengar.......

Min 16 åring får studiebidraget+150kr plus pengar på sommaren då de inte har något studiebidrag. Det ska räcka till det mesta i klädväg, nöje, smink, mat om hon äter ute fast det finns hemma ej dagligvaror, möbler m.m. Tfn får hon extra av sin pappa.
    Eftersom hon har Celiaki får hon även 200kr varje månad extra av Landstingen idag men det tas bort vid nyår. Det är för att det är dyrare att leva med Celiaki när de är ute och fikar o äter (borde kanske gått till mig som köper all mat men det är trots allt hon som är drabbad).
    Frågan är vad din pappa använder efterlevnadsersättningen till och varför man får sådan? Ta reda på varför man får det och vad som är tänkt för den. Kanske spar din pappa en del som du får när du blir äldre? Personligen kan jag tycka, om du kan sköta dina pengar, att du skulle få en del av den, men det säger jag utan att veta någon fakta.
    Sedan är det normalt att man inte tycker om sina föräldrar. Vad du än gör, tjata och bråka inte om pengarna utan försök diskutera på "normal nivå" så kanske ni lättare blir överens.

Svar på tråden Pengar, pengar, pengar.......