• Smurfan 81

LCHF tråden 4

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Nya som gamla är välkomna!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m34482670.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-17 10:09
    Bra länkar:
    kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahl...
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

Recepttråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

Vad har du ätit idag:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 10:00
    Nya recepttråden!
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m38153230.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 18:48
    Det här har jag ätit idag:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m39935676.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 4
  • Socialen

Känner mig riktigt duktig. Har varit på konferens i sthlm och tackat nej till allt fikabröd, godis och frallor. Lunch och middag har ätits på restaurang, men jag har sett till att ta "kolhydratsfria" alternativ(kött med sås till lunch, kycklingsallad till middag).

• k girl

Tjingeling! Har fuskat lite idag. Var tvungen att äta en banan för att jag hade så förbaskat ont i magen. Men har ätit en supermiddag med räkröra till förrätt och hälleflundra, grädd/ost/blomkålspuré till varmrätt och ett supergott vin. Nu blir det ostkakeefterrätt. (jo, jag är lite påverkad. )

• mejram

Magont kan vara gallan som rensar ut gallstenar som bildats då man åt fettsnålt. När man börjar äta en massa fett måste gallan börja producera mycket galla och då spolas systemet rent igen. Det kan göra fruktansvärt ont. Och det är inte säkert att stenarna kan ramla ut av sig själva, ibland får man krossa dem med ultraljud.

Jag hade lite magsmärtor i början som jag antar var gallan som startade upp.

• k girl

mejram: I och för sig har jag faktiskt inte ätit särskilt fettsnålt, har aldrig ätit mager ost och använt grädde i maten till exempel. Den största skillnaden är att jag utesluter kolhydrater. Men just magontan jag hade idag (eller i natt) vet jag beror på att jag hade ätit för lite.

• Snorkfröken83

Hmm.. nu ikväll var jag till en kompis och vi bakade lussebullar (dom åker till Thailand 6v snart så dom missar lucia, jul och nyår här hemma) och det doftade sååå gott!!! Imorgon ska vi dit och fira "tidig jul" med lussebullar, pepparkakor, glögg, kex, OST (!!!) och annat gott. Har köpt sockerfri glögg (dock sötad med aspartam :( ) SÅ jag kommer antagligen att fuska imorgon med en lussebulle (ska ta en liten eller en ½). Hittade nå kex på KIF som man kan krydda som pepparkakor så jag fundera på dem.. men då och andra sidan om jag redan tagit en liten lussebullen kan jag väl på samma gång fuska med EN pepparkaka?

Tänkte göra bl.a. ischoklad att ta med och kanske choklad tryffel.. får se..

Får se hur det slutar.. om jag får så dåligt samvete då jag ska fuska att jag slutligen låter bli att fuska :-P Det har nämligen hänt sig förr :-P

• Maddisen80
    Svar på #1683
    kaiza du får ge mig smisk ,hur ska jag klara av strikta vägen när jag har tappat motivationen lite ? men jag kom igång med träning imorse efter 2 veckors uppehåll pga sjukdom
  • Maddisen80
    Svar på #1692
    Mickans grattis till din viktminskning ,men jag har läst kvällsposten nu och där står de att man blir fetare av fett ,jag förstår inte varför alla säger olika? Du kan få bort ditt illamående genom att äta ingefära ,det ska vara bra
  • fillie
    smeo skrev 2008-11-29 08:02:18 följande:
    Har ni kollat in aftonbladet idag ? !Så går du ner i vikt med nya läkardietenFet mat utan kolhydrater är bästa receptet om du verkligen vill tappa dina extra kilon. www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3332781....mfl sidor
    ja det är ju inte för intet att man gått ner nästan 9 kg på 6 veckor.....
    Neo 070928 & William 080901
Svar på tråden LCHF tråden 4