• kaffeochkaka

Hur förvarar ni smink / smycken / toffsar på smartast & snyggast sätt?

Jag tycker det är svårt att få ordning på allt "smått", det blir lätt oordning och rörigt. Vi flyttar snart till hus och då satsar jag på att få det bra en gång för alla. Kommer nog att förvara det i det nedre badrumsskåpet, hur gör ni?

Kom med tips, det tas emot tacksamt!

• Svar på tråden Hur förvarar ni smink / smycken / toffsar på smartast & snyggast sätt?
  • Linda1976

Smink i ett badrumsskåp med glashyllor, gummiband, klämmor, tops och annat i lådor i badrumsskåpet. Nagellack har jag så många att de bor i plastboxar i tvättstugan, de får inte plats annars.

• kaksmulan

Jag har allt i korgar på badrummet. Det ska vara lätt att komma åt men ändå inte synas. I mina ögon finns det inget fulare än smink och tofsar och sånt som ligger så allt syns. Det är liksom lite för privat...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • kaffeochkaka

tack för ditt svar. det blir inte rörigt att ha sminket "löst" - du har ingen sambo som klagar? min tycker nog att jag sprider ut mina grejjer överallt, med all rätt

har du olika små lådor för toffsar / spännen osv eller samsas de i en stor?

• logg81

Jag har en jättefin planering i mitt ena badrumsskåp. Men det är oftast ett enda stort kaos.
    Jag köper kinesisk vitlök på willys och de korgarna vitlöken ligger i använder jag i badrummet till diverse pyssel. Lagon stora till snoddar och spännen o annat "tjafs". Men det är snyggt en dag i månaden... samma dag jag får utbrott på att jag inte hittar något.

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • kaffeochkaka

logg81: haha det är just så jag gör med! jag har små plastkorgar som jag har en tanke med, liksom - örhängen- ögonskuggor- toffsar- etc. men dels behöver jag så otroligt många för att hålla ordningen och sen är de inte så snygga heller. Hänger ni upp era smycken eller åker de ner i någon låda?

• ÄlskarMina

Jag har två öppna hyllplan i badrummet som jag klätt med guld-kontaktpapper. (glänser fint!)
    På översta hyllan står smink och parfymer. I dessa (fast svarta) www.ikea.com/PIAimages/50502_PE147175_S4.jpg finns sminksaker plus att jag har en rund korg med annat smink.
    På nedersta finns bodylotions, en hög rund korg med hårgrejer och sen alla hårprodukter (spray, gel).

• kaffeochkaka

ÅlskarNova: De du länkade till är ju superbra att ha makeupborstar i! smart! o vad är det för guldkontaktpapper, var har du köpt det? låter som att du har bra ordning. härligt!

• logg81
    ÄlskarMina skrev 2008-10-16 09:20:18 följande:
    Jag har två öppna hyllplan i badrummet som jag klätt med guld-kontaktpapper. (glänser fint!) På översta hyllan står smink och parfymer. I dessa (fast svarta) www.ikea.com/PIAimages/50502_PE147175_S4.jpg finns sminksaker plus att jag har en rund korg med annat smink. På nedersta finns bodylotions, en hög rund korg med hårgrejer och sen alla hårprodukter (spray, gel).
    Vilken tuff lösning! Det ska jag oxå satsa på (fast mitt badrum är rosa så jag vill nog ha tag i rosa glänsande papper ) Vart hittar man kontaktpapper???
    Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • annca

Smink i en minibyrå (FIRA) från IKEA stående på tvättstället (ja vi ha en stor tvättmöbel) i badrummet.
    Äkta smycken i ett rätt stort smyckeskrin på byrån i sovrummet, bijouterier och hårsaker i innerlådor (MOLGER) från IKEA i byrålådorna.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • CMH

Har sminket i förvaringsväskor från Make up store som man kan hänga på en krok. Tofsar och hårspännen i en burk i badrumsskåpet och smycken i ett skrin i en garderob.

Egon 080109
  • nachosss
    Svar på #10
    ska du ha det i badrum så skulle jag rekomendera ngn snygg ask kanske? jag såg askar i textil någonstans på nätet, återkommer när jag hittat de :)
  • nachosss
    Svar på #11
    www.domoda.se/product_info.php&products_id=152
    Ser väl snyggt ut i ett badrums skåp? eller i sovrummet.....
    Ikea har många fina askar men inte i spets/textil kanske.
  • LoMsBebis

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10073345

denna lådan har jag allt mitt krams. Den har små fack, som går att göra större om man vill. Jag har två lådor på varandra eftersom vi har ett litet badrumsskåp. I den ena har jag, små grejer -störreörhängden, armband, halsband, smink som jag inte använder varje dag, hårspännen, toffsar. I den andra har jag nagelgrejer, och små krämer, ansiktsbehandlignar o.s.v

Finare smycken har jag i ett smyckesskrin.

• MsBeauty

jag har smink i en sminkbox eller vad det heter En till dagligt smink och en till fest smink.
    Smycken har jag i askar, men skulle nog behöva köpa ett skrin.
    snoddar osv. har jag också i en ask.

• Lisen08

Jag har sådana där tygboxar från IKEA och lägger smink od i. Mindre små korgar till snoddar och sånt.

• Yummie
    Linda1976 skrev 2008-10-16 09:01:53 följande:
    Smink i ett badrumsskåp med glashyllor, gummiband, klämmor, tops och annat i lådor i badrumsskåpet. Nagellack har jag så många att de bor i plastboxar i tvättstugan, de får inte plats annars.
    Oh vad jag skulle vilja se hela din nagellackssamling. Kan du inte fota o visa?
  • Ariom

Kan inte påstå att jag har världens bästa ordning, men alla "tofsar" trär jag på ett upprättstående hushållspappersställ. Ja ni vet typen... den man vanligen har stående på köksbänken.

• Vill Nu

nagelack bör stå i kylskåp för att hålla längre =)

• SolOchSnö

Jag har lådor från Mui som jag har köpt på Åhlens. De var rätt dyra men är jättebra för alla små saker.

Svar på tråden Hur förvarar ni smink / smycken / toffsar på smartast & snyggast sätt?