• JLS

Hur mkt kostar ert vatten per månad? Och hur många är ni i hushållet?

Vi ska på visning i helgen på ett bostadsrättsradhus och de tar ut en preliminär avgift på tvåhundra kr per månad för vatten.

Jag tycker det låter lite men så har jag noll koll på hur mkt vatten kostar och hur mkt man förbrukar, hur mkt kostar ert vatten per månad?

Huset är på 120 kvm men det spelar nog ingen roll utan betydelse har väl att vi är två vuxna och ett barn men tror det blir ett barn till i framtiden

Om nån vill tippa på ungefär hur mkt elen kan gå på per månad vore det ju skoj Står ingenting om driftkostnaden i mäklarannonsen nämligen.

♥ Julia 080626 ♥
  • Svar på tråden Hur mkt kostar ert vatten per månad? Och hur många är ni i hushållet?
  • skogstomte

För vatten och avlopp knappt 3000 per i fast avgift och 22,50 per kubikmeter vatten. en normalförbrukning för en familj i villa räknar bolaget här till ca 100 kubik per år och det har hittills stämt bra på oss som är 2 vuxna och ett barn men då har vi både diskmaskin och tvättmaskin själva. Hur har ni det? tvättstuga?

• pepsimax

Så har en kompis till mig som oxå bor i bostadsrättshus.De har avläsning en gång om året och då så regleras det efter hur mycket man förbrukat,antingen + lr -

• JLS
    skogstomte skrev 2008-10-16 10:10:34 följande:
    För vatten och avlopp knappt 3000 per i fast avgift och 22,50 per kubikmeter vatten. en normalförbrukning för en familj i villa räknar bolaget här till ca 100 kubik per år och det har hittills stämt bra på oss som är 2 vuxna och ett barn men då har vi både diskmaskin och tvättmaskin själva. Hur har ni det? tvättstuga?
    Det finns plats för att installera tvättmaskin men tills vidare kommer vi tvätta i tvättstuga då det är så praktiskt med torkmöjligheterna. Diskmaskin finns, kanske kör den varannan dag.

De i styrelsen skrev att de tar ut 200 kr i preliminär avgift per månad och att de räknar med att 200 kr räcker till 13750 liter.
    ♥ Julia 080626 ♥
  • jummie

Bor i ett radhus med två vuxna o två barn, egen tvättstuga, badkar o diskmaskin. Vår vattenräkning kommer nog inte ens upp i 600 kr per kvartal. Tror att den senaste låg på 560 kr eller nåt.

• JLS
    jummie skrev 2008-10-16 10:34:22 följande:
    Bor i ett radhus med två vuxna o två barn, egen tvättstuga, badkar o diskmaskin. Vår vattenräkning kommer nog inte ens upp i 600 kr per kvartal. Tror att den senaste låg på 560 kr eller nåt.
    Oj det var inte mkt! Är ni tjenis med vattenbolaget eller?
    ♥ Julia 080626 ♥
  • jummie
    JLS skrev 2008-10-16 10:38:12 följande:
    Oj det var inte mkt! Är ni tjenis med vattenbolaget eller?
    Haha nä inte vad jag vet (maken kanske har nån fot inne där vad vet jag) Men det kostar inte så mkt vad jag förstått!
  • Jossisen
    Det var inte mycket! Vad betalar ni i fast avgift? Vi betalar 1932kr/år i fast avgift för vatten och avlopp. Vattnet kostar 27,87kr/kbm. Årsförbrukning 173kbm. Total årskostnad 6753,51kr. Jag tycker det är ganska dyrt jag med vatten. Vi är fyra personer. Tvättar nästan varje dag, kör diskmaskin minst en gång om dagen.
  • Jossisen
    Bor ni i en bostasdsrättsförening kanske, så ni inte betalar fast avgift?
  • jummie

Nej äger radhuset..ska kolla exakt vad förbukning o fasta avgifter är på. Men den har inte varit på så mkt mer vad jag kan minnas..

• Jossisen

Sen är det ju så TS att när man bor i bostadsrätt så betalar man en månadsavgift till föreningen. Troligtvis går en del av detta till sådant som avlopp och vatten.

Svar på tråden Hur mkt kostar ert vatten per månad? Och hur många är ni i hushållet?