• Mamma till Anton

Ert barns utveckling :)

Här kan vi berätta och glädjas åt vad vårt barn har börjat med och vad de kan.
    Berätta gärna vad ert barn börjat med och vad de kan.
    Idag kunde min pojke ta sig upp med hjälp av möbler och nästan gå när han höll i soffan.
    Blev så glad.
    Kom igen och skriv!

• Svar på tråden Ert barns utveckling :)
  • varfördåför

min son har varit torr i tre veckor (dagtid)

• Mamma till Anton

Vad skönt! Tränade du eller ville han själv det? (om jag uppfattar rätt att han går på toa istället för att använda blöjan?)

• AmandaPitkänen

hihi, min son har börjat "boxa" till sakerna som hänger från babygymmet medvetet... han e 2 månader.

• varfördåför

Mamma till Anton: vi diskuterade det en dag jag o han, om ifall han ville sluta med blöjor o bara ha kallsonger o det ville han så då har vi haft det så sedan dess.. första tredagrna var lite jobbiga, men nu går det bra

• fågelblå

Min dotter som bajsat nästan all bajs i pottan sen ett par månader tillbaka (nu 14 månader) slutade med det då vi var på semester och borta hemifrån. Kände ingen stress över det men visst är det skönt att hon bajsar på pottan igen nu när vi är hemma igen.

Och så har hon lärt sig att siga "Muminmamman"!

• Mamma till Anton

Oh, vad söta! Anton sade mamma för första gången i fredags! Så igår sade han mamma flera gånger. Han blev 7 månader i torsdags.

• varfördåför

alvin pratar massor nu också o kommer med nyaord som man inte visste att han kunde.. det är jättekul

• fågelblå

Mamma till Anton: Visst värmer det alldeles härligt i hjärta då man får höra dom säga "Mamma?!

• Mamma till Anton

fågelblå
    Jag är döv, så jag hör inget men jag blir lika glad när han säger mamma! Jag ser hans mun, det syns att han säger: Mama. Härligt!

• varfördåför

oj vad jag skryter, menjag kanju inte sluta.. (du har öppnat pandoras ask nu) alvin säger "gonatt älsking gov gått" till mig på kvällarna.. det är underbart

Svar på tråden Ert barns utveckling :)