• Shagwell

Hur mycket får vigselringen kosta?

Jag såg Christine häromkvällen, (5:an kl 22) och det handlade om inköp av vigselring. Föreståndaren föreslog att den kunde få kosta 3 månadslöner.
    Okej jag är förlovad men ska inte gifta mig imorgon men jag tyckte det var lite intressant, för jag undrar hur man resonerar vid köp av ring.
    Hur mycket får den kosta? Hur sätter man prislapp på något man förhoppningsvis ska ha tills man dör?
    Jag kan ju tycka att jag hellre spenderar en "förmögenhet" på ringen som ska vara på varje dag än att lägga pengarna på en dyr klänning exvis.

Hur resonerar ni? Jag menar inte att ni behöver svara att den max får kosta 2000 kr utan snarare hur mycket av en månadslön (eller flera) den får kosta. Dvs kostnad i förhållande till er inkomst (utan att ni ska nämna inkomsten)

• Svar på tråden Hur mycket får vigselringen kosta?
  • Catti87

För oss var priset inget som styrde vid köp av min vigselring. Man ska ju ha den tills man dör och då blir inte månadskostnaden så hög om man slår ut det så. ;) Min ring blev i slutändan väldigt dyr då jag designade den själv, hade olika stenar osv, men helt klart värt det.. SKulle aldrig velat ha någon annan ring och det kändes som ett av det viktigaste faktiskt för oss båda.

BF 090115 ♥ Vecka 27
  • Hannah76

Priset var inte viktigt, jag ville ha ett smycke som jag ville bära varje dag.

• mrsbygg

Alltså, gifter sig gör man förhoppningsvis bara en gång!
    Och då får det kosta lite extra tycker jag

Den ringen jag är sugen på när vi väl gifter oss kommer la gå på ungefär 2 månadslöner av min karls lön! Och han är byggnadsingenjör..

Hela mitt drömbröllop kommer kosta skjortan om vi nu ska allt ja vill ha haha. men ringen är viktig för mig så den får kosta!

• Nixx

Köper ni då er mans ring för motsvarande summa av er månadslön?

• Tecken

Priset var inte av största vikt när jag köpte ring. Sedan råkade jag bli helt kääär i en "billig" ring (ca 5kkr) Vi hade inte satt någon maxgräns, eftersom huvudsaken är att jag är nöjd med den. Men självklart, visst, vi är inte miljonärer så... ja, jag vet inte... Gränsen kanske hade gått vid 25kkr?

• mrsbygg
    Nixx skrev 2008-10-16 11:33:54 följande:
    haha stackarn, då får han ingen ring
  • Tecken
    Nixx skrev 2008-10-16 11:33:54 följande:
    Alla män får ju inte nya ringa vid vigseln, utan de får behålla sina förlovningsringar. Min fick en ny ring, som såg nästan likadan ut som förlovningsringen (för det otränade ögat, dvs han själv - jag tycker att det är stor skillnad!) + inskription. Jag tror den gick på ca 1kkr.
  • Janna84

Jag är studerande och min man har inte särskilt hög lön. När vi skulle gifta oss sade vi att vi inte skulle kolla på prislappen när vi valdde ring. Jag hittade en ring jag förälskade mig i och den kostade drygt 18 000 kr, ungefär vad jag och min man fick ihop netto tillsammans varje månad. Hur som helst blev jag besviken när jag fick se ringen i verkligheten (den fanns inte som demoexemplar men jag fick möjlighet att se en äkta ring som en annan kund hade beställt). Alltså började jag titta på andra ringar och så förälskade jag mig i en ring som bara kostade ca 3 500 kr. Snacka om skillnad! Hur som helst hade vi lika gärna kunnat betala för den dyra ringen om den levt upp till mina förväntningar. Alltså hade vi kunna tänka oss att betala vad vi gemensamt får in en månad. Att lägga ut tre gånger så mycket pengar hade aldrig varit aktuellt! Dels är jag väldigt enkel av mig och jag skulle inte trivas om jag gick runt med en riktig dyrgrip på mitt finger, dels är jag på tok för sparsam för att slösa så mycket pengar på en ring. Idag är jag glad att vi köpte en väldigt billig ring för den är alldeles lagom för mig.

• Tince

Det får kosta vad man har råd med. Klart att vi alla vill ha den snyggaste ringen som finns att få men man ska ju inte bli bankrutt på köpet. Jag blev personligen förälskad i eva longorias ring men då vi inte nar ett par extra miljoner så nöjde vi oss med ngt mindre än hennes sten

• linjes

Jag la ca 3000 på min vigselring o det va verkligen den ringen jag ville ha,The ring..
    Men jag känner mig själv o jag vet att jag kommer vilja ha en ny fin ring om antal år när jag har tröttnat på denna o då köper jag en ny,så det där med att ha hela livet tar jag lätt på

Svar på tråden Hur mycket får vigselringen kosta?