• Strawberry Mum

ONT I HELA KROPPEN: Vet någon vad det kan vara??

Hej.

Jag har haft jätte ont i kroppen(armar, ben,händer&föter).
    Började i juni, då kom det första ggn. men gick sedan bort.
    Sen kom det igen-mer ordentligt för ca.1 månad sedan och har sedan dess hållt i sig!

Vissa dagar gör det så ont att jag inte kan stiga upp ur sängen, käkar alvedon varje dag&natt nu(Forte).
    Väntar på en läkartid men måste vänta en he månad till.

Vad kan detta vara???

• Svar på tråden ONT I HELA KROPPEN: Vet någon vad det kan vara??
  • Hundtok

Har du haft någon fästing?

• Strawberry Mum

Inte vad jag vet...nej, mest troligen ingen fästing. För kallt för att få dem i norra norrland i början av Juni-månad.

Nu har läkarna tagit massvis!! med tester och jag har fått en remiss till en reumatiker (fast måste vänta en hel månad)!
    ...håller på att bli GALEN! av att inte veta vad det är+att ha ont varje dag.

• Anonym (fibro)

Fibromyalgi kanske. Har du andra symptom? kanske väldigt trött?

• studentbruttan29

fibromyalgi får du kolla upp isf

• Eva70

Jag fick reumatism (reumatoid artrit) efter jag fött barn (tydligen inte så ovanligt). Jag hade ont i hela kroppen och kunde till slut inte komma upp ur sängen, än mindre lyfta min lilla bebis. Vårdcentralen tog mig inte på allvar och jag fick inte hjälp förrän jag fick träffa en reumatolog.

Jag vill aboslut inte skrämma dig (och det kanske inte alls är något sådant här som drabbat dig) men i väntan på läkartiden hos reumatologen, kräv att din vårdcentral tar ett reuma faktor-prov på dig. Är detta högt kanske de kan skriva en akut-remiss till reumatolog.

Kan tillägga att jag inte har några som helst besvär idag. Jag medicinerar visserligen men känner inte av mina leder alls.

Lycka till!

• Wickedblue

Är det olika typer av värk?
    Flyttar värken runt på olika ställen?
    Gör det ont på både höger och vänster samt nedre och övre delen av kroppen?
    Andra fysiska problem,ofta kissnödig,huvudvärk,extrem trötthet,magproblem etc?

• Strawberry Mum

Eva70: Jo, dom har gjort ett reumaprov, men det visade inget. Men jag krävde ändå att få se en reumatolog eftersom det mest troligt har med mina leder att göra. Kanske kan det vara en reumatisk sjukdom som kallas SLE? Vet du något om den??
    Ingen aning vad detta är, vet bara att jag måste få reda på det snart.

• Strawberry Mum

Eva70: Jo, dom har gjort ett reumaprov, men det visade inget. Men jag krävde ändå att få se en reumatolog eftersom det mest troligt har med mina leder att göra. Kanske kan det vara en reumatisk sjukdom som kallas SLE? Vet du något om den??
    Ingen aning vad detta är, vet bara att jag måste få reda på det snart.

Svar på tråden ONT I HELA KROPPEN: Vet någon vad det kan vara??