Vi ska som sagt inte gör om något annat i köket förutom luckorna, även om det skulle behövas rivas ut alltihop.
JennieA skrev 2008-10-20 13:34:15 följande:
Varför inte vitt, det är ju jättefräscht? Satsa på vita skåp och luckor och byt ut bänkskivorna till ek istället, då får ni iallafall lite ek men inte för mycket. Och om ni tycker det blir mycket vitt så måla väggarna i nån varm/mörkare färg?
Kanske det, men blir också skitigt rätt fort

.
Luckiest skrev 2008-10-20 13:41:31 följande:
Svar på #25Ja precis, antingen kan man ha detaljerna (bänkskiva, täckskivor, matbord m.m.) i ek och resten vitt. Eller så kan man t.e.x. ha överskåpen vita och bänkskåp i ek eller tvärtom. Men det beror på vad ni har för matbord också. Har ni det i ek skulle jag aldrig välja ett ekkök också, då skulle jag välja ett vitt matbord isof.
Köksbordet är furu och kommer så förbli tills den dagen vi river ut hela köket. Tar vi då ek blir det ett målat bort och tvärt om. Fast när vi river ut allt kommer det inte bli målat igen, utan någon form av trä.
ellam71 skrev 2008-10-20 13:48:28 följande:
Ja! Det kan bli för mycket ek..... din man säger att det inte kan bli omodernt..... sorry men det är det redan... =)Jag skulle satsa på högblank vit... sååååå snyggt!!!
Ek har sålts mycket av de senaste 20 åren, bara formen på luckan och ytbehandlingen som ändrats. Högblankt däremot är ett Stockholmsfenomen som inte kommer in i mitt hem

. Kanske i badrummet men inte köket.
Vi har enats om en lucka i mdf målad i bruten vitt. Lagom lantlig känsla som passar vårt hus så länge.
Har ett slutdatum på 29/11 då ska det va klart

. Satt och kollade på beslag igår och valt handtag till kök, arbetsrum och sovrum. Lägger ut efterbilder då.