Fast vi HAR gräs åt han och det struntar han blankt i! Däremot är han gärna på en av mina blommor!
Fattar inte, trots att han har gräs.
Han har aldrig kräkts upp nån hårboll, måste alla katter göra sånt?
vermilion skrev 2008-10-16 17:13:55 följande:
Efter ett antal plasttuggande katter så har jag kommit fram till att dom behöver gräs ibland. För hårbollarna. Så vi odlar kattgräs och då är inte plast så intressant längre. Och så kräks dom mycket mindre! Det är ju alltid positivt med tanke på att man som katt tydligen måste kräkas på mattor.
Jo, nytvättat är populärt även här!

Även vattenglas. Vi har bytt ut hans vattenskål till en låg skål i glas och då dricker han mycket bättre!
Och även att ligga inuti platspåsar..
En natt hittade han en papperspåse som han tyckte var intressant. Ett tag. Dock skramlar dom ju lite högre och han blev antagligen rädd för nått som lät och sprang iväg... Dock satt hela påsen "fast" (handtaget satt runt magen) så paniken steg ju när påsen liksom "följde efter"
Haha, vilken syn det var alltså!
Stackars katt!
Deliverance skrev 2008-10-16 22:04:51 följande:
Åh, min kissamau älskar också allt som är mjukplast. Helt galen i det! Spelar ingen roll om det är påsar, folie, kattmatssäckar, osv.Jag tror att det är något som luktar i plasten som han gillar, eller något sånt, haha.Dock så älskar han även att gå och lägga sig i mina nytvättade kläder, dricka ur MITT vattenglas (hellre det än att dricka i sin egen skål), ja, listan kan göras lång