Inlägg från: fain |Visa alla inlägg
  • fain

Varför tuggar han på plast?

För att katter är... en egen sort...
    Min katt äslkar bla böngroddar så till den milda grad att vi lärde honom sitt, ligg, osv mha dem.

(Vet ni fö att det är urpraktiskt att lära en katt att sitta på kommando?. Inget mer gnagande i fötterna när det vankas mat. :D)

Plastkassar är en annan sak han hyser en viss förkärlek till. Han ska ligga i dom, totalt livsfarligt och jag har hittat honom i en bortglömd kasse vid ett par tillfällen. Och pappkartonger, det spelar ingen roll hur liten kartongen är. Han bara ska ligga i dom!
    (Ser liiite fånigt ut när han försöker backa in i en kartong passande en kaffekopp.)

Katter är underbara !

• fain

Frk Svår skrev 2008-10-16 17:07:40 följande:

Svar på #7Haha, ja, min skrutt är också tokig i papperkassar och kartonger. Lock till skolåda? Jajamensan, det funkar!
    Mobilkartong?
    Funkar inte. :D
    *sett*
  • fain

Kom på något annat som katten älskar!
    Silikon!
    Jag skulle plocka isär ett akvarium och satt och skar bort silkikonet. (blir smala remsor).
    Det glittrar rätt fint i sandlådan kan jag berätta....
    Knaskissen där...

• fain
    vermilion skrev 2008-10-16 17:13:55 följande:
    Efter ett antal plasttuggande katter så har jag kommit fram till att dom behöver gräs ibland. För hårbollarna. Så vi odlar kattgräs och då är inte plast så intressant längre. Och så kräks dom mycket mindre! Det är ju alltid positivt med tanke på att man som katt tydligen måste kräkas på mattor.
    Mattor när det finns mjuka sköna sängar?
    Man kanske skulle börja odla lite gräs...
  • fain
    vermilion skrev 2008-10-16 17:21:12 följande:
    Jo, det funkar jättebra ibland också. Ibland är man för gammal och tjock för att orka gå iväg, katten alltså, så då kräks man där man ligger. Tex i sängen på mattes fötter.
    O fy den lede...
    *fnissar lite*
Svar på tråden Varför tuggar han på plast?