• underverket 06

När köpte ni amningsbehå? Hur många köpte ni?

Har ca 4,5 ve kvar till BF. Nästa ve tänker jag försöka köpa amningsbeå, men kanske bara 1 eller max 2. Man vet ju inte riktigt vilken storlek man kommer ha efter förlossningen elelr hur brösten ser ut då. En amningsbehå kostar ju 300 eller mer, så man har ju inte råd att köpa fel storlek. Hur gjorde ni? Köpte ni flera innan BF och sedan flera efter barnet var fött? Hur många behöver man? Någon sade till mig att man behöver många, kanske 8- 10 stycken.

• Svar på tråden När köpte ni amningsbehå? Hur många köpte ni?
  • riotflickan

Jag köpte två stycken i vecka 13 typ... De var fina och på rea, 80 spänn styck. (H&M) De är inte så dyra i vanliga fall där, max 150...

Jag har ju ingen erfarenhet, men 8-10 verkar galet många.

Flera här på fl verkar köpa apotekets till en början, den ska visst vara mer töjbar. Sen har man ofta galet stora bröst i början och sen stabiliserar det sej lite...

• Therace

Jag köpte två, men först efter förlossningen när mjölken hade runnit till ordentligt, för att veta vilken storlek jag skulle ha. Under graviditeten hade jag köpt två såna där toppar/BH:r från apoteket. Varför skulle man behöva 8-10 st?

• Kajak

Jag köpte mina EFTER förlossning då vet jag hur stor bröstet har "vuxit" när smning är i gång ordentligen.

Men jag köpte "amningstop" som finns på apoteket.
    Den hade jag de första dagar o nätter.

Jah köpte mina amningsbh på Lindex.
    Lite tantvarning men SKITSKÖNT!

• Ärtisen

Jag köpte efter förlossningen på Ica Maxi.. =)
    Funkade jätte bra.. o billigt!
    300 o mer låter mycke. 8-10 stycken låter väldigt mycke.. man har väl förhoppningsvis tillgång till tvättmaskin.. :)

• FrökenLinda

jag har fått en av min syster som knappt e annvända eftersom hon inte kunde amma. och jag fick rådet att inte köpa någon eftersom man faktisk inte vet om man kan amma eller inte. Men jag har köpt en amningstopp som e väldigt elastisk från exit (name it numera) kostade inte spec mycke och är väldigt bekväm!

• phridan

Jag köpte 2st toppar från Apoteket innan...
    ca 3 dagar efter förlossningen så kommer ju själva produktionen igång..
    Och jag körde m. Apotekets i 1 vecka.. sen köpte jag 2st amningsBH från Kappahl 149:-/st

Har fortf. Apotekets på nätterna när jag sover.. SUpersköna, men ack så fula. haha..

• TheFamily

På H&M finns billiga tvåpack mjuka amnings-BH för typ 149 eller198...och amningslinnen...tänkte köpa ett sånt tvåpack till och börja med...de finns i storlekar upp till 85E nånting....Sen när amningen kommit igång ska jag köpa en eller två som är fina,,,,,

• Alexi

Jag frågade i en underklädesbutik och de rekommenderade att man väntade till två veckor före bf med att köpa amnings-bh. Så jag ska vänta ett tag tänkte jag och sen köpa någon billig, så får man komplettera sen när bebisen kommit.

• Mollie77

Jag köpte för ngr veckor sedan o två stycken...Köpte en stl mer änn jag har i vanliga fall,de har funkat tidigare grav

• Tusseluren

Har aldrig haft någon amningsbh till någon av mina 4 barn, har dock intelyckats med amningen heller.

Men att köpa innan kan vara ett misstag, man vet ju aldrig hur "stor" man blir och oftast så är ju apoteket öppet när man åker hem från bb.

• SuperSalle

Köpte bara en innan förlossningen vilket i mitt fall var något av ett misstag.. hade en väldigt effektiv produktion ;0) o läckte hela tiden första veckan.. Det var svårt för mig att komma ifrån i början också, lilltjejen ville äta konstant o i flera timmar, så till slut fick min stackars man åka till lindex o köpa en amnings-bh ha ha! Det är kärlek!

• phridan
    1982Frida skrev 2008-10-16 14:46:54 följande:
    Jag köpte 2st toppar från Apoteket innan...ca 3 dagar efter förlossningen så kommer ju själva produktionen igång..Och jag körde m. Apotekets i 1 vecka.. sen köpte jag 2st amningsBH från Kappahl 149:-/stHar fortf. Apotekets på nätterna när jag sover.. SUpersköna, men ack så fula. haha..
    Den AmmningsBH jag nu har köpt är i strl 80D, har i vanliga fall 80C...
    Denna passar fint på mig.. så 1 kupa upp för mig var det som gällde....
  • Norrskenet

Av tidigare erfarenhet vet jag (om det nu blir likadant) att jag måste ha flera amningsbh-ar redan när jag kommer hem från BB. Måste ha ordentligt stöd (har stora bröst redan innan) o har läckt otroligt mycket mjölk, därför måste jag också ha ordentliga BH:ar från början. Det är dyrt, men vad gör man?

Kommer nog beställa 2 innan bf, troligen också i olika storlekar så jag hoppas nån passar o sen beställer jag snabbt hem via internet när jag vet om storleken passar. Har inga affärer här hemma, dessutom finns inte mina storlekar i vanliga affärer...

• Ronjas mamma

Jag köpte inga innan nu har jag två i strech ull supersköna och varma att ha på om natten minskar risken för bröst stockning.
    Och två från POP av Anna Cecilia med blixlås. Det räcker fint men var försiktig med at köpa för tidigt min omkrets gick ner väldigt mycket ett par veckor efter förlossningen och kupan gick upp..

• Izzen

Jag köpte en BB innan. Då vi blev kvar på BB i en vecka, var det jätteskönt att ha inhandlad den innan!
    Bättre att köpa en amnings BH i nån större storlek än det man redan har, så man klarar sig första veckan iaf!

• BabyBam

jag köpte en innan förlossningen o sen resten efter men den jag köpte innan köpte jag en kupastrl större en jag har egentligen... sen köpte jag några till efter man behöver ett par o byta med mjölken sprutar o barnets spyr:)

Svar på tråden När köpte ni amningsbehå? Hur många köpte ni?