• Trinity78

kampen om smärtlindring med Endometrios...

Jag äter en blandning av kodein, tramadol, alvedon och diklofenak. Det hjälper lite grann.

Reproductively challenged
  • Trinity78
    smultron på strå skrev 2008-11-12 11:26:54 följande:
    Min gynekolog har sagt till mig att alla sådana "klimakteriebehandlingar" är rena råttgiftet och att hon aldrig ger en patient det längre. Det är ju bara vad hon säger men enligt henne är det inte värt det då få faktiskt känner mindre smärta. Som sagt, det är hennes åsikt.
    Öh va? Det är bevisat vara den mest effektiva behandlingen som finns i dagsläget. Din gynekolog verkar inte veta vad hon pratar om.
  • Trinity78
    Elin02 skrev 2013-05-15 14:07:20 följande:
    Hej jag är 18 år och har endometrios. Min smärta är KONSTANT, dygnet runt varje dag och hittills har ingenting hjälpt. Har testat alvedon, ipren, naproxen, paracetamol, ibupfren, citiodon och mer men vet inte namnet på dom. Nu har jag får provera men det fungerar inte alls. Jag är otroligt svårpåverkad av läkemedel vilket är ett stort problem, vet ni något som kan hjälpa? Ska till läkare imorgon för att diskutera ny medicinering. Haft såhär alldeles för länge nu vill bara bli av med smärtan. Orka inte mer. 

Du kan be att få komma till en smärtmottagning (brukar finnas på de flesta sjukhus). Det finns andra typer av mediciner som du kan prova som t.ex. gabapentin och Lyrica.
Svar på tråden kampen om smärtlindring med Endometrios...