• Anonym (ajaj)

Stor inflamerad hårsäck på nedre plan *ajaj*

Vaknade i morse och har fått en inflammerad hårsäck el något åt det hållet precis innanför den ena yttersta blygdläppen.
    Den har blivit större och större under dagen. Och det gör ont som F*N!
    Men den går inte att trycka sönder Ledsen 

Har någon något förslag, tips el dyl på hur man kan få den att bli "klar" snabbare eller bli av med den.

För nu har jag problem med att gå för det skaver och gör ont.

• Svar på tråden Stor inflamerad hårsäck på nedre plan *ajaj*
  • Anonym

Har själv haft det på samma ställe som du beskriver. Om du inte tar hål på den och får in syre i såret så blir den bara större. Min blev som en stor böld till slut och jag fick uppsöka akuten. De fick skära hål på den och sen var jag tvungen att hålla såret "öppet" med en gummibit som byttes varje dag i ca 2 veckor. Detta för att syret gör att den läker óch dör. Vill inte skrämma upp dig men gå hellre och sök upp läkare snart om den inte försvinner av sig själv.

• kaksmulan

Det är nog tyvärr bara så att du får vänta ut den...

Jag lider med dig, de gör så DJ***A ont!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Anonym (ajaj)
    Anonym skrev 2008-10-16 18:11:31 följande:
    Har själv haft det på samma ställe som du beskriver. Om du inte tar hål på den och får in syre i såret så blir den bara större. Min blev som en stor böld till slut och jag fick uppsöka akuten. De fick skära hål på den och sen var jag tvungen att hålla såret "öppet" med en gummibit som byttes varje dag i ca 2 veckor. Detta för att syret gör att den läker óch dör. Vill inte skrämma upp dig men gå hellre och sök upp läkare snart om den inte försvinner av sig själv.
    Aldrig! Kommer inte söka läkare förrän det verkligen skulle behövas. Dock får jag väl ta och koka och bränna en nål och försöka. För man ser på ett ungefär vart ingångshålet (låter som att jag är skjuten ) är. Har fått ngn sådan tidigare, att man är så dum och rakar sig egentligen.. Men dom har kommit fram hyfsat snabbt. Och suttit på ställen som inte är extremt såhär obehagliga
    kaksmulan skrev 2008-10-16 18:11:40 följande:
    Det är nog tyvärr bara så att du får vänta ut den...Jag lider med dig, de gör så DJ***A ont!
    Ja det skaver och värker.
  • Anonym
    Anonym (ajaj) skrev 2008-10-16 18:15:41 följande:
    Ja det skaver och värker.
    Ja jag har slutat att raka mig för länge sen. Kör med vax och hårborttagnings lödder. Funkar mycket bättre. Ja se till att nålen är ren och reta inte det för mycket. Kan du få hål så tryck ut det du kan och upprepa ett par dagar. Du märker rätt snabbt om det har hjälpt eller inte
  • FridaLee

använd nån sårtvätt eller nått efter.

• Anonym (Anne)

Jag klämde min & det gick alldeles utmärkt,över fort som bara den!

• Anonym

jag brukar få inåtväxta hårstrån, dessa brukar jag pilla ut med en liten nål, sen brukar bölden förvinna efter en tag..

mitt råd är att sticka hål med en nål och försöka trycka ut så mycket var som det bara går, helst tills det kommer blod, sen tvättar du med sårtvätt..sen får du nog göra så ett par gånger efter de...

• Anonym (kläm)

kläm kläm kläm så ska du se att den kommer ut... vänta tills i morgon så kansek den är lite mognare å går bättre att få ut..

• Anonym

Alsolsprit använd för att dra ut var på olika ställen. Fast jag vet inte om man ska ha det i musen kanske.

• saltflingan

Testa att klämma med en pincett istället för fingrarna. Det brukar funka bättre på mjuka delar av kroppen. Lider verkligen med dig.

Svar på tråden Stor inflamerad hårsäck på nedre plan *ajaj*