• danitra

    EYUP?! - Vad är det för namn?

    Det har jag ALDRIG hört talas om och varför är just detta namn med i FLs namnsdagslista. Om man tar med så konstiga namn så vill jag också vara med!


    danitra.blogg.se - läs den, den är skitbra!
  • Svar på tråden EYUP?! - Vad är det för namn?
  • Tutilure

    Det är väl ett turkiskt namn om jag inte har helt fel.

    Begriper inte varför FL har sina egna påhittade namnsdagar, det finns ju en allmän av en anledning.


    ♥ C 050323 ♥ M 060518 ♥ M 080805♥
  • MiaP
    Tutilure skrev 2008-10-16 18:23:20 följande:
    Det är väl ett turkiskt namn om jag inte har helt fel.Begriper inte varför FL har sina egna påhittade namnsdagar, det finns ju en allmän av en anledning.
    Så det är inte de riktiga namnsdagarna som visas längst upp? Det trodde jag. Kan hålla med om att Eyup är ett mycket annorlunda namn, låter som en rap!
  • danitra
    Tutilure skrev 2008-10-16 18:23:20 följande:
    Det är väl ett turkiskt namn om jag inte har helt fel.Begriper inte varför FL har sina egna påhittade namnsdagar, det finns ju en allmän av en anledning.
    Men den där allmänna är helt knasig också. Åslög finns med men inte Mohammed.
    danitra.blogg.se - läs den, den är skitbra!
  • Ekorrfamiljen

    Jag hoppas verkligen att Vendel får vara med! Förslagsvis den 8 november, då enbart Vendela har namnsdag i allmänna namnsdagslängden.

    Dessutom tycker jag att Saga ska få tillbaka sin namnsdag, kanske den 8 mars som det var förut. Nu är ju Siv ensam där.

  • MiaP
    Ekorrfamiljen skrev 2008-10-16 18:32:51 följande:
    Jag hoppas verkligen att Vendel får vara med! Förslagsvis den 8 november, då enbart Vendela har namnsdag i allmänna namnsdagslängden.Dessutom tycker jag att Saga ska få tillbaka sin namnsdag, kanske den 8 mars som det var förut. Nu är ju Siv ensam där.
    Men stackars Sivan! Hu kan man göra på det viset ?
  • Tutilure
    MiaP skrev 2008-10-16 18:29:39 följande:
    Så det är inte de riktiga namnsdagarna som visas längst upp? Det trodde jag. Kan hålla med om att Eyup är ett mycket annorlunda namn, låter som en rap!
    Jo, det första namnet är den som är i den allmänna, inte det andra.
    danitra skrev 2008-10-16 18:29:53 följande:
    Men den där allmänna är helt knasig också. Åslög finns med men inte Mohammed.
    Det håller jag med om. En uppdatering vore på sin plats.
    ♥ C 050323 ♥ M 060518 ♥ M 080805♥
  • Ekorrfamiljen
    MiaP skrev 2008-10-16 18:40:49 följande:
    Men stackars Sivan! Hu kan man göra på det viset ?
    Nej, det undrar jag med. Fram till att Saga blev poppis fanns det med i almanackan, men när det började ta sig uppåt mot topp 50 togs det bort! Elakt mot både Saga och Siv ju.
  • Mornie Alantie

    för ett par veckor sen hade de Bengt-Åke. Tror det var samtidigt som Ludvig och Love. Så vitt jag vet har redan Bengt och Åke namnsdagar, så varför behövs Bengt-Åke också?

  • Sussannek

    Har länge tyckt att det ska uppdateras med namn i almanackan.
    Kanske inte att man ska ta bort men man kan ju lägga till där det passar, speciellt där det bara finns ett namn.

  • Mornie Alantie
    Sussannek skrev 2008-10-16 19:14:41 följande:
    Har länge tyckt att det ska uppdateras med namn i almanackan.Kanske inte att man ska ta bort men man kan ju lägga till där det passar, speciellt där det bara finns ett namn.
    Ja, jag håller med. Men varför lägga in Eyup och Bengt-Åke men inte Maja och Saga?
  • ALY538
    Ekorrfamiljen skrev 2008-10-16 18:32:51 följande:

    Jag hoppas verkligen att Vendel får vara med! Förslagsvis den 8 november, då enbart Vendela har namnsdag i allmänna namnsdagslängden.

    Dessutom tycker jag att Saga ska få tillbaka sin namnsdag, kanske den 8 mars som det var förut. Nu är ju Siv ensam där.


    Saga fick ju för 2 år sen! På Siv-dagen dessutom!
Svar på tråden EYUP?! - Vad är det för namn?