• Anonym (Obekväm)

Någon som vet om det finns nåt sätt att spåra ett mobilnummer?

Vet inte om jag lägger in denna fråga i fel forum eller under fel rubrik, men hoppas någon kan hjälpa mig.

Det är så att jag får ett flertal sms var och varannan dag om hur snygg och fin jag är samt en massa frågor om vad jag gör osv. Jag har sambo sedan 10 år tillbaka och två barn, därmed känns det här oerhört olustigt att få dessa mess. Får panik varje gång de här messen kommer. Vem är människan??? Jag har försökt ringa upp numret ett flertal gånger, men varje gång kommer jag till mobilsvar där de säger att numret inte går att nå för tillfället men att jag kan trycka in mitt telefonnummer.

Det som är väldigt konstigt och obehagligt är att det måste nästan vara någon jag känner, för jag bytte nummer för drygt 3 veckor sen. Tänkte då att denna person som skriver inte kommer åt mitt nummer längre. Jag skickade mitt nya nummer till alla i min telefonbok och skrev det på min msn (där jag har släkt och nära vänner), men sen dröjde det knappt en vecka så kom det mess igen.

Det är oerhört obehagligt och kränkande. Det går inte att skicka mess tillbaka för det går inte fram.

Finns det någon möjlighet att kunna hitta numret någonstans förutom eniro och hitta.se?

Förstår inte vad personen i fråga får ut av messen för han/hon får ju aldrig några svar tillbaka i och med att det varken går att messa eller ringa numret.

Någon som kan och vill hjälpa mig?!!

• Svar på tråden Någon som vet om det finns nåt sätt att spåra ett mobilnummer?
  • Anonym

Har du provat att googla.

Ring annars din operatör och be de blockera detta nummer.

• sasssyy

varför inte ringa nummret..från tex en telefonautomat.. det finns ju sånna kvar på tex tågstationer, eller ring från en telefon som du vet har spärrat nummer.

Att messet inte går fram är ju lite underligt för personen måste ju knäppa på telefonen för att kunna skicka mess till dig från det nummret och då går ju mess fram.. om han eller hon inte använder någon internettjänst och skickar ifrån så klart...obehagligt förstår jag iaf att det är... fyy

• Anonym (Obekväm)

Jag har både googlat och ring upp telefonnumret från en vanliga hemtelefonen med skyddat nummer, men det går inte fram. En av mina bästa vänner har också försökt att ringa från hennes mobil och hemtelefon men kommer också fram till samma mobilsvar.

Låter helt sjukt, varför sätta på telefonen och skicka iväg ett mess och snabbt stänga av den igen. Han/hon får inte nåt svar tillbaka eftersom det inte går att skicka nåt. Vad tjänar det till att hålla på messa stup i kvarten?? Jag fattar inte....

• Anonym (Hm)

Jag blev messad och uppringt av en för mig främmande människa ett bra tag. Till sist visade det sig att han hade sett mig på bilbesiktningen o tagit reda på mitt nr och namn via bilregistret. Finns mycket luddigt folk här i världen så det behöver ju inte vara ngn du känner.

Han gjorde precis som du beskriver. Stängde av telefonen direkt han hade smsat. Men till sist tröttnade han när han inte fick ngn respons.

• Anonym (Obekväm)

Som sagt har skickat ett flertal mess tillbaka men de går inte fram. Det går heller inte att ringa upp numret då man hela tiden kommer till mobilsvar. Tyvärr, annars hade det varit enkelt ;).

• Anonym (Obekväm)

Fast om jag bytt telefonnummer och endast gett ut det till mina närmaste i min telefonbok och på msn (där jag har mina närmaste) och numret inte finns på nätet så borde det väl inte gå att söka reda på? eller?

• Anonym

Vad är det för nr? Så kan vi snoka.

• snapdragon

nej då kan man ju anta att det är en av dina "närmaste" som jävlas med dig.

Anonym (Obekväm) skrev 2008-10-16 20:15:49 följande:

Fast om jag bytt telefonnummer och endast gett ut det till mina närmaste i min telefonbok och på msn (där jag har mina närmaste) och numret inte finns på nätet så borde det väl inte gå att söka reda på? eller?
  • Anonym (?)

det finns ju nåt som heter bus sms

www.bussms.se

ingen som håller på att jäklas med dig i din vänskapskrets då?

• wynn

Antingen är det väl nån i din bekantskapskrets som vill "skämta" på ett dumt sätt, eller så har du helt enkelt råkat ut för en stalker. De kan få tag på ens uppgifter på de mest märkliga sätt... Kan vara någon du träffat i något sammanhang, men inte känner. Kan vara någon som har tillgång till register eller nåt.

• hipponk

det här var jag med om för några år sedan åxå. Fick aldrig riktigt veta vem det var men jag misstänkte ett gammalt ragg som höll på och retade mig lite.
    Det var lite jobbigt stundtals eftersom jag VISSTE att det var någon som kände mig..man blir aningens misstänksam.
    Han slutade dock..om det nu var han!

• Sikus

Har också råkat ut för precis samma sak.-urskumt! försökte ringa nr från ett dolt nr men personen svarade inte och en röst sade bara nr ej var tillgängligt.Däremot svarade personen på sms men skrev bara han fått mitt nr av ngn jag kände och att jag tids nog skule få reda på vem han var.

Han har dock slutat höra av sig nu.

• Anonym (Obekväm)

Det finns en person jag kan misstänka och det är, det är en kille jag träffade i våras. Jag försökte stötta honom igenom sin separation för att han mådde så otroligt dåligt under en tid, men det visade sig att han började bli intresserad av mig vilket inte var min tanke. Han finns på min msn, men vi bröt kontakten då han började bli intresserad pga att jag har sambo och inte var intresserad på det sättet han ville. Fast han finns som sagt kvar på min msn lista och fick mitt nya nummer, men vi har inte pratat med varandra på nästan 2,5 mån. Fick höra en tjejkompis berätta att hon såg honom med en tjej på stan också, så därför vart jag tveksam till om det kunde vara han men jag vet inte... Frågade honom via mess för drygt en månad sedan men då sa han att det inte var han, men vem talar om att man messar anonyma mess??

Ingen som vet om det går att söka upp numret på nåt sätt?

Svar på tråden Någon som vet om det finns nåt sätt att spåra ett mobilnummer?