Vilka fonder skulle ni rekommendera?
Jag vet att man ska "lägga äggen i olika korgar"...
Men om ni fick spekulera fritt och rekommendera en fond och/eller bransch som ni trodde extra mycket på just nu; vilken skulle det vara och varför?
Jag vet att man ska "lägga äggen i olika korgar"...
Men om ni fick spekulera fritt och rekommendera en fond och/eller bransch som ni trodde extra mycket på just nu; vilken skulle det vara och varför?
jag chansar inget alls just nu, väntar nog ca 1 år till tror jag.
dvs jag sålde mina fonder i december men lämnade lite kvar i asien/indiska ocianen (å ce har svajat regält fram å tillbaka just nu, medans alla andra bara gått neråt typ.
avvackta å sattsa på bankkonton på minst 5,60% ränta under 6 mån-1 år
Läkemedel!
Jag har nyligen börjat spara i en läkemedelsfond.Människor behöver mediciner oavsett hur konjunkturen ser ut, och jag tror att läkemedelsbranschen är bra att investera i.
Tack för era synpunkter.
*puffar*
jag håller med Hotten: vågar inte satsa i några fonder alls nu utan har satt hela mitt sparkapital på bank med hög ränta (5.75%) och tänker ha dem där tills finanskrisen och den efterföljande lågkonjukturen dämpas. det är svårt att se nu vad som kommer att bli bra sen och jag vågar inte chansa hej vilt och bara spekulera. lättare att ta sig in när allt stabiliserats som sagt. avvakta 6mån - 1år är mitt tips också.
*puffar igen*
Safe: industrier så som metall och betong osv.
Chans: köp aktier i något stort företag som rasat otroligt mycket, de kommer alltid att repa sig å stiga i värde men kanske inte så mycke som de va värda innan krisen. med andra ord köpa billigt å sälja till god förtjänst.
Som tex när Telia kostade 4.50 sen sålde folk när Telia repade sig steg till 20:- de är en fin hacka procentuellt.
Banker borde vara undervärderade.