Vilka fonder skulle ni rekommendera?
Jag vet att man ska "lägga äggen i olika korgar"...
Men om ni fick spekulera fritt och rekommendera en fond och/eller bransch som ni trodde extra mycket på just nu; vilken skulle det vara och varför?
Jag vet att man ska "lägga äggen i olika korgar"...
Men om ni fick spekulera fritt och rekommendera en fond och/eller bransch som ni trodde extra mycket på just nu; vilken skulle det vara och varför?
Oavsett vilket, lustigt att folk tar för givet och skriver "han, hans"...
I det här fallet har det dock inte handlat om vad andra köper och då köpa likadant, utan det har handlat om att man tittat på historiken och handlat efter denna.
En taktik som kan fungera men som har några uppenbara nackdelar. Du kommer att köpa först efter att fonden gått upp och sälja först när fonden tappat i värde.
Så man maximerar knappast vinsten.
Populariteten för en fond vet jag faktiskt inte om det finns ngn som listar? Inget jag någonsin sett iaf (aldrig letat heller).
Ha-ha-ha! Jag MÅSTE bara få dela med mig av denna obetalbara kommentar till en artikel med rekommendation om att det är "köpläge" igen i aktier (rekommendation efter analys av Morgan-stanleys "europastrateg Teun Draaisma, vem han nu är ... )
"Köp! Nej, sälj!" 2008-11-04 11:40
Så fungerar börsen: Det ringer i telefonen hos en börsmäklare "Jag har skjutit en älg! Varpå börsmäklaren skriker....ÄLG? Omgivningen hör...SÄLJ...varpå alla säljer"!
Samma telefon ringer nästa dag "Hej, igår var vi alla ute och söp....varpå börsmäklaren skriker....SÖP? Omgivningen hör....KÖP....varpå alla köper!"
Inget i den finansiella världen har hänt, men flockbeteendet är en pinsam verklighet!
Hej vad det går....
Jag har gått in i AMERIKANSKA värdepapper i st f svenska
Bättre sent än aldrig i detta fall fast jag bannar mig själv för att jag inte gick in i typ Augusti (mer än 30% upp sen dess räknat i svenska kronor)
Det går dock MYCKET snabbt uppåt nu och jag tror vi på relativt kort tid kan få se en uppgång till typ 12 kronor eller mer ...
Jag har alltså tagit den praktiska konsekvensen av mitt resonemang i inlägg nr 78
Någon som har testat att daytrada valuta? Man bör ju rimligen få ut mer då än bara med att flytta sitt kapital ?
Min ödmjuka inställning är att teknisk analys är lika tillförlitlig placeringsmetod som att spå i kaffesump.