• icecreamy

Acne

Min 14-åriga son har fått väldigt mycket finnar i pannan och även svarta pormaskar på näsan. Någon som har tips på bra medel mot detta? Jag har köpt Clearasil pads och tvål, men det verkar hjälpa föga. Tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Acne
  • Bellabell

Kolla på apoteket efter Basiron Ac gel, eller stioxyl 5 eller 10%. Jag har använt båda när jag var lite yngre och dessa fungerade super!

• Maskot

Om det inte hjälper med preparaten på apoteket- tveka inte att söka läkare. Finns väldigt bra receptbelagda krämer och tabletter. Det är mycket värt att slippa finnar och pormaskar om man har mycket.

• icecreamy

Hej tonårsmamma! Köpte idag på Apoteket serien Nutragenas Visibly Clear produkter. Vi börjar så och hoppas på bättring. Funkar inte det ska vi testa Basiron el Stioxyl, och om inte DET funkar lyder jag ditt råd . Tack!

• mimmi 1

Basiron är super... MEN.. förstör både handdukar och sängläder, så.. häng fram handdukar som inte är skadliga, och örngott som är vita, eller inte gör nåt om de blir blekta...
    Det bleker, och gör handdukarna fläckiga, (det går inte bort)

Det är bäst att först rengöra huden med nån bra serie, sedan ta på basiron, på kvällen... och rengöra på morgonen, sedan smörja in ansiktet med någom hudkräm, för basiron torkar ut..

peelingprodukter emellanåt är åxå bra...

Svar på tråden Acne