• MiaLau

present till en treåring?

våran dotter fyller 3 år nu i november!

och jag vet inte vad hon ska önska sig att få eller vad vi ska köpa till henne!
    hon har allting, hon har en massa kläder och vi har ganska liten yta, så kan inte vara några större saker.
    OCH NU TÄNKER DU: hon kan väl önska själv? neej hon kan inte det, jag har frågat flera ggr och hon pratar bara om att tomten kommer att ge henne paket för att han är snäll.
  • Svar på tråden present till en treåring?
  • Maggis Nervis

Böcker? De tar inte så stor plats och ni kan läsa tillsammans. Pussel, duplo... Pysselgrejer.. Min dotter fick såna där "större" pysselgrejer som gipsformar o sånt. Det går att packa undan när man är färdig...

Fuck Google, ask me
  • LillaÄrtan

Min dotter yller 3 år i december... Och jag funderar också!

Min lilla tjej fyller 1 år nästa vecka. Till henne har jag beställt ett par Bobux från farmor & farfar. Själva vet vi inte vad vi ska köpa...

Men en 3åring kan ju också behöva Bobux?
    Går hon på dagis?

♥ Julie 0512 & Klara 0710 ♥
  • Helena77

Dockor tex new born docka eller baddockan som kan kissa mm

My Little ponysar

Docksäng,matstol,dockcykel med handtag,dockgunga,bärsele

Fischer price kök med kastruller servis mm

Fina tavlor

Doktorväska

Morgonrock

Påslakan

Cd-spelare och barnskivor

Dvd

Lego

Lera med formar,kavel och kanske en maskin som man kan göra olika saker av lera...

Cykel att cykla på i vår

Pulka

Pussel

Spel tex memory,lotto

• MiaLau

jo hon får juh en del böcker av både mormor och farfar. men kanske lite tråkigt att BARA få böcker! =)

helt sjukt svårt det här!
    Maggis Nervis skrev 2008-10-16 23:41:22 följande:
    Böcker? De tar inte så stor plats och ni kan läsa tillsammans. Pussel, duplo... Pysselgrejer.. Min dotter fick såna där "större" pysselgrejer som gipsformar o sånt. Det går att packa undan när man är färdig...
    men jag har funderat en sån där dator till barn "lek och lär" och tänkte att det kan vara något, men dom ser juh så jävla tråkiga ut!
    =)
    LillaÄrtan skrev 2008-10-16 23:41:43 följande:
    Min dotter yller 3 år i december... Och jag funderar också!Min lilla tjej fyller 1 år nästa vecka. Till henne har jag beställt ett par Bobux från farmor & farfar. Själva vet vi inte vad vi ska köpa...Men en 3åring kan ju också behöva Bobux?Går hon på dagis?
  • Maggis Nervis
    MiaLau skrev 2008-10-16 23:46:30 följande:
    jo hon får juh en del böcker av både mormor och farfar. men kanske lite tråkigt att BARA få böcker! =)helt sjukt svårt det här!
    Ja det är jättesvårt! Dessutom så är det roligast för dem att öppna paketen Vad som är i brukar inte vara alltför intressant Pysselgrejer är dock uppskattat här.
    Fuck Google, ask me
  • Dino78

Vi köpte massa spel när vår dotter fýllde 3 år. Väldigt populärt blev det! Något man kan göra hla familjen och som stimulerar hjärnan lite. Kolal in Kärnans träspel...finns massa olika.

DIF i själ och hjärta
  • MiaLau
    Maggis Nervis skrev 2008-10-16 23:47:44 följande:
    Ja det är jättesvårt! Dessutom så är det roligast för dem att öppna paketen Vad som är i brukar inte vara alltför intressant Pysselgrejer är dock uppskattat här.
    haha, det är svårt när tiderna blir att barnen blir bortskämda;);)
  • Maggis Nervis

JA, spel! Våran tjej fick ett jätteroligt spel i födelsedagspresent. Det är ett träd, med löstagbara grenar, tar man fel gren så öppnar sig trädet och det flyger ut massa små plastkryp Fast det är inte rekomenderat om din dotter fortf. stoppar saker i munnen

Fuck Google, ask me
  • LillaÄrtan

Pyssel är uppskattat här också. Vattenfärg, fingerfärg, lera, vanlig trolldeg...
    Förkläde så hon kan vara med o laga mat?
    Doktorsväska är toppen... Det leker min dotter mycket med.
    Leksaksspis kanske hon redan har men om inte så är ju även det något de små brukar uppskatta

Låssasmat, små kastruller, muggar, bestick o sånt o plats som dom kan leka med. Elle alt en mini-porslinsservise

♥ Julie 0512 & Klara 0710 ♥
Svar på tråden present till en treåring?