• Leefen

Hur ser ett liv ut?

Jag undrar hur ni unga föräldrar har det med tex boende, bil, jobb, sambo? Ja alls som rör sig runt livet....

Alfred MELWIN Andreas Bf 30/1 2009
  • Svar på tråden Hur ser ett liv ut?
  • Nazeeya

Jag har en son. Jag bor i villa ihop med sonens pappa. Har fast jobb, men är nu tjänstledig och läser på högskolan. Har inte körkort, men äger en bil.
    Vi är nog rätt Svensson.

• MsBeauty

Jag är 20 år, har en son på 9 månader. Jag är gift och bor med pappan till mitt barn. Han har fast jobb och jag är hemmafru. Vi bor i lägenhet i stan, har inte bil eftersom det är lättare utan bil här vi bor. Men kanske skaffar en för längre resor.

• hannahlilla

Vi har en dotter på snart 19månader. Jag studerar på gymnasiet och pojkvännen praktiserar just nu. Vi ska snart flytta till en egen lägenhet, för tillfället bor vi hemma.
    Körkort och bil har vi inte men det kommer snart förhoppningsvis.

• MajaB

Jag har två barn en på snart 1 och en på 3, är gift med barnens far, bor i villa och har en bil. Vi har båda fast jobb men just nu jobbar vi halvtid och är föräldralediga på halvtid båda två. När lillan börjar dagis till våren går vi båda upp på fulltid igen. Jag gillar mitt liv, bor i en liten stad med all trygghet som det innebär men jobbar i en större stad med all bekvämlighet som hör till. Vi är samspelta hemma och har två toppenhärliga nöjda och glada barn.

• MajaB

Äsch då, såg att det stod ung oxå, kan ju inte räkna in mig där...men ändå :o)

• danosani

Jag och min sambo bor i en central hyresrätt med vår nyfödda, jag är mammaledig och han jobbar. Vi planerar att dela föräldraledigheten rakt av. Äger en bil, men det är bara han som har körkort.

• Beatrissan

Är 23, har inga barn, bor med sambo i en bostadsrätt, båda har fast jobb, varsin bil o körkort såklart.

• Loris

Vi är tillsammans sedan 6,5 år tillbaka, jag är 21, han 27.
    Vi har en tös på 6 månader, lever i en rätt stor hyreslägenhet hyffsat centralt. Jag har precis tagit körkort, vi har moped och tänker satsa på bil efter alla julklappar!
    Jag studerar på distans och har jobb som väntar efter mammaledigheten, pappan har fast jobb, Kan kalla det en heltid.

• Reggio

Man, två barn, villa, bil, jag pluggar, han har fast jobb. Känns väldigt Svensson. Men när första barnet kom bodde vi i lägenhet, jag hade just pluggat klart en utbildning, min man hade ett vikariat på 3 mån och sen visste vi inget om jobb framåt. Ingen bil då och jag oroade mig för att inte ha pengar till kläder mm åt barnet. Men det gick det också! Vi hade det jättebra trots en helt annan standard än nu.

• jagfinnspåriktigt

Jag är 17 år, är förlovad med sambon som är 23. Har en son på 4½ mån. Bor i en 3:a. Sambon har medelinkomst och jag har de ju liiiite jobbigare men vi klarar oss. Jag pluggar hemifrån tills efter julen är det tänkt.

Svar på tråden Hur ser ett liv ut?