Lillatroll skrev 2008-10-17 07:10:35 följande:
Tack för era svar. När jag gravid förra gången hade jag kramper i benen men inte myrkrypningar eller restless legs heter det väl. Just nu tycker jag kramper var bättre för det försvann ju direkt när kampen var över. Det gör ju inte detta elände. Jag ska prova stretching. Bra tips. Varm dusch innan jag går och lägger mig är ju skönt. Sen har jag inte tänkt på att man kan ta en värktablett. Det ska jag prova är det är som värst.
Jag hade också väldiga kramper i benen, speciellt nattetid och på morgonen. Och visst gör det förbaskat ont, men det går ju i alla fall över vilket RL inte gärna gör i första taget.
Mr p daddy skrev 2008-10-17 10:42:50 följande:
ja får inte myrkrypningar direkt, men en väldigt obehgalig känsla i musklerna,, måste lixom röra dom hela tiden o de GÅR inte o va still,, kommer mest på kvällen o natten. kan de va samma sak som RL???
Nej jag tyckte inte att det var samma sak. Det där med att man blir "rastlös" i benen känns inte på samma sätt som RL.
Det jobbigaste tyckte jag var att sitta still och titta på film, sluta alltid med att jag stod och gunga mot soffan

Testa en promenad, då kan det lugna sig.